- Ontvangen bedankjes 0
Volgens mij wordt bedoeld dat je op verschillende manieren tegen het leven aan kan kijken.
Zoiets als het kopje is halfvol of halfleeg.
Je kan als het bijv. sneeuwt denken bah wat snertweer al die baggertroep of denken Wat prachtig alles is zo mooi wit aan het worden.
Je gedachten maken je leven...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dettie schreef : Echt oppervlakkig is mijn gedachte niet Pieter. Ik bedoelde te zeggen dat je van alles een probleem kan maken en dan is het leven veel zwaarder.
Het gaat om de essentie, wat is echt waardevol, als jij bijv. het breken van een nagel in paniek raakt omdat je handen dan ontsiert zijn (ik ken echt iemand die dat erg vond) dan weet je niet wat waardevol is in mijn ogen. Je gedachten, oftewel hoe je met het leven omgaat, kunnen veel doen en je leven een hel maken of positief maken.
En wie weet vond de slaaf van Marcus Aurelius het wel een eer dat hij slaaf van de keizer was. Dat bedoel ik met hoe je gedachten je leven kunnen maken.
Er bestaat ook zoiets als de werkelijkheid van je gevoelens. En die werkelijkheid heb je niet in de hand, die komt vaak van buiten.
Ik snap dit niet zo goed Pieter.
De oorzaak van die gevoelens komen misschien van buiten maar gevoelens zijn toch van jezelf?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen