Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2008 - (auto)biografieën

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21745 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht
Pfff, nou gelukkig maar dat jullie het niet erg vinden. Trouwens, dan heb ik ook nog een pietluttigheidje voor jou Dettie: toen ik gisteren je verslag las van De Overgave zag ik dat erin staat dat de aanval op Fort Parker plaatsvond op 19 mei 1986. Dat lijkt me een beetje laat......
Laatst bewerkt doorSarah.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21746 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Oeps, zie je wel goed dat je 'pietluttig' bent. Ik ben juist altijd blij dat je het zegt!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21754 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Een Neerlandica zegt:

Ik meen dat KOMT inderdaad juist is in dit geval

Je zou geneigd zijn voor KOMEN te kiezen Immers: Wat komt aan de orde in de de histosrische levensbeschrijving?

Antwoord een aantal zaken: z'n ontmoeting met Beatrice, zijn obsessie, zijn etc etc, etc + dat levert een "meervoudig" onderwerp op, dus de werkwoordsvorm dat daarbij hoort (persoonvorm) dient daarmee te corresponderen en komen lijkt voor de hand te liggen.

Dat KOMT in dit geval beter lijkt wordt veroorzaakt door het gedeelte en nog veel meer waar een persoonsvorm in het enkelvoud bij hoort.

Omdat het onderwerp zowel een persoonvorm in het enkelvoud als in het meervoud "vraagt" vind ik dit taalkundig geen geslaagde zin en zou hem willen herschrijven bijv.

* ......... en nog veel meer aspecten komen aan de orde.

* Dantes ontmoeting met B. en nog veel meer komt aan de orde, zoals. . en en. ..

Maar een vertaalster die ik zeer kundig acht zegt:

Het is komen, geen discussie over mogelijk.

Dus.... :roll:

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

18 jaren 4 maanden geleden #21755 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Dankjewel, Dettie, ik was deze keer ook zeker, maar dat hoeft niet altijd per se ;) het geval te zijn.

Goede nacht, Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden