Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2007 - Winter

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20113 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Onze sigarenman zei het minder netjes:

Meid je kan doen wat je wil, ouwehoeren doen ze toch :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20114 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Dettie schreef : Onze sigarenman zei het minder netjes:

Meid je kan doen wat je wil, ouwehoeren doen ze toch :D

Dettie

Die is raak, Dettie. Daar kan ik geen speld tussen krijgen. ;)

Pieter

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20124 door Grada
Beantwoord door Grada in topic Re: bericht
Helemaal eens met Shakespeare en de sigarenman.

Leuk dat de wijsheid van mensen hetzelfde is, maar de taalregisters zo anders. :D

Connie Palmen heeft daar mooie dingen over gezegd in haar boek Het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates.

Natuurlijk heeft zij het ook niet van haarzelf, dé filosoof die zich daarmee bezig hield, was de structuralist Michel Foucault. Lees zijn boek De woorden en de dingen. Kort samengevat: de woorden mogen overal verschillen, de dingen zijn overal hetzelfde.

Mijn arbeidstermoeder zei dan iets over ondergoed, dat iedereen moet laten zakken... ;)

groetjes,

Grada

'Do you think it's a whoozle?'
Laatst bewerkt doorGrada.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20125 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Nou ben ik even naief, Grada, wat is een arbeidstermoeder? Ben jij de arbeidster, of was zij het :?:

En is mijn antwoord bij RdD goed?

Pieter

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20130 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet het ook niet, Pieter, troost je..arbeid-stermoeder; arbeidster-moeder; arbeidmoe-der??
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20143 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Smilla's gevoel voor sneeuw

Peter Hoeg

Smilla Jaspersen is de dochter van een Groenlandse zeehondenvangster en een rijke Deense arts. Een jonge vrouw, opgegroeid in twee culturen.

Smilla kent de eigenschappen van sneeuw en ijs als geen ander. Wanneer haar buurjongetje Esajas dood in de sneeuw aan de voet van een steiger wordt gevonden, ziet zij dat de voetsporen op het dak niet kloppen met de verklaring dat hij tijdens zijn spel gevallen zou zijn. In het decor van Kopenhaagse straten en een Groenlandse gletsjer ontrafelt Smilla haarfijn de omstandigheden die leiden tot Esaja's dood, te beginnen met Esaja's vader die stierf tijdens een expeditie naar Groenland. Brutaal en eigenzinnig baant zij zich een weg door een kluwen van wetenschappers en ambtenaren, die met of zonder goede bedoelingen een rol in het gecompliceerde complot spelen.

Kristalheldere sneeuwanalyses en onzuivere motieven voor wetenschappelijk onderzoek geven als basisingredienten een speciale - aangename - smaak aan deze literaire thriller.

Bron: Biblion

Pocket | 428 Pagina's | Uitgeverij Meulenhoff ISBN10: 9046130193 | ISBN13: 9789046130193
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden