Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2007 - Molens

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18170 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Citaat van de dag 13 september 2007

Om één schepel graan kan men geen molen bouwen

Een oud man moet niet meer aan trouwen denken.
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18172 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik weet nog dat een juf op de basisschool, dus van mijn kinderen- hier erg enthousiast over was. Ze las het ieder jaar weer voor aan de klas..Tot er een jaar kwam dat de kinderen er duidelijk niets meer aan vonden. Ik had het toen ook net gelezen (als iemand zo enthousiast is, dan wil ik weten waarom) en ik vond het ook helemaal niet zo bijzonder..

Ze probeert het nu niet meer voor te lezen..

Toch een boek dat 'verjaart'?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18175 door dettie
Bij ons werd in de 6e klas (groep acht) van de basisschool De Leeuw van Vlaanderen voorgelezen. Ben benieuwd hoe dat verhaal nu zou aanslaan.

De leraar kon het geweldig voorlezen.

Dettie

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18180 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ook niet denk ik.Ik heb ooit geprobeerd dat boek te lezen..saaaai!!!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18181 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ik denk dat ik ook ooit geprobeerd heb in de leeuw van Vlaanderen, maar niet ver kwam...

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18191 door dettie
Watermolens Twente

Een uniek boek over architectuur, techniek, historie en functie van de negen nog in werking zijnde Twentse watermolens. Bedoeld voor de geïnteresseerde liefhebber, maar ook voor de eigenaren, de molenaars, de buurtbewoners, de betrokken instanties en overheden. Vormgeving en uitvoering van hoge kwaliteit, voorzien van actuele fotografie, instructieve doorzichttekeningen en historische prenten en topografische kaarten. Toegankelijk geschreven maar wel wetenschappelijk verantwoord.

Het boek bestaat in principe uit twee delen: het begint breed en zoomt vervolgens vrij snel in op de afzonderlijke negen nog werkende molens. Het boek biedt lezers met verschillende interesses dat wat ze mogen verwachten: fraaie sfeerbeelden, impressies van molenaars, buurtbewoners en bouwers, historische verhalen, bouwkundige en technische tekeningen en achtergronden, plaats in het landschap, huidige bestemming en mogelijkheden (economie en recreatie), etc.

Historische afbeeldingen en kaartmateriaal, opengewerkte tekeningen van de molens en prachtige actuele foto's van Agnes Booijink illustreren het geheel.

Gebonden 92 pagina's ca 75 kleurenfoto's ca 9 pentekeningen ca 9 plattegronden ISBN - 978 90 777 8095 4 een uitgave van boekhandel Broekhuis uitgeverij in nauwe samenwerking met Het Oversticht

zie ook: www.watermolenstwente.nl

Tijd voor maken pagina: 0.430 seconden