Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2023 - Verlichting

2 jaren 6 maanden geleden #107065 door
Beantwoord door in topic Re: Thema december 2023 - Verlichting
Wat bedoel je met "niemand die het merkt"?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107066 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2023 - Verlichting
Nou niemand merkt dat heel veel weer in het archief staat, dat de archiefoverzichten zijn bijgewerkt, zodat alles weer terug te vinden is.

Dat alles nagelezen is en taalfouten eruit gehaald worden, dat de linken weer allemaal kloppen, dat de websites naar schrijvers toegevoegd zijn etc.

Voorheen hielp iemand me bij het archiefwerk en dat was fijn.

Dettie

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107067 door dettie
Eeuwig licht

Francis Spufford

Op een zaterdag in 1944 ontvangt een Londens Woolworths-filiaal rond lunchtijd een levering aluminium steelpannen. Er verzamelt zich een menigte om het eerste nieuwe metaal in tijden te bewonderen; alles is tijdens de oorlog immers omgesmolten. Een ogenblik later is de menigte verdwenen, tot as verbrand door een bominslag. Onder de kijkers bevonden zich vijf jonge kinderen. Wie waren zij? Wat voor toekomst werd hun afgenomen?

Spufford geeft deze kinderen - Jo, Val, Ben, Alec en Vernon - een leven dat hun in het echt niet was vergund. Hij brengt ze telkens met tussenpozen van vijftien jaar in beeld, en biedt ons daarmee ook een venster op het naoorlogse Londen in de betreffende decennia. Eeuwig licht werd genomineerd voor de Booker Prize en zeer lovend ontvangen door de pers.

ISBN 9789046828908 | Paperback | 304 pagina's | Nieuw Amsterdam | 12 mei 2022

Vertaald door Mariella Duindam

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107068 door dettie
Citaat van de dag

Als auteur zit je vaak in een zeer merkwaardige situatie: je moet licht scheppen terwijl je vaak in het donker zit.

Bertus Aafjes (1914-1993)

Nederlands schrijver en dichter

2 jaren 6 maanden geleden #107069 door
Beantwoord door in topic Re: Thema december 2023 - Verlichting

Dettie schreef : Nou niemand merkt dat heel veel weer in het archief staat, dat de archiefoverzichten zijn bijgewerkt, zodat alles weer terug te vinden is.

Dat alles nagelezen is en taalfouten eruit gehaald worden, dat de linken weer allemaal kloppen, dat de websites naar schrijvers toegevoegd zijn etc.

Hola.

Lees meer
2 jaren 6 maanden geleden #107070 door dettie
O dear, ik begrijp je hola niet. Wat bedoel je ermee?

Ik bedoel met mijn berichtjes niet dat ik zit te klagen hoor.

Maar soms vergeet ik wel eens wat of plaats het dubbel omdat het te druk is of dat ik onverwacht bezoek krijg of telefoon en dan ben ik kwijt wat ik nog moest doen. Het is momenteel gewoon een beetje té druk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden