Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema februari 2023 - Broers

3 jaren 4 maanden geleden #104442 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Of je moet zelf te ver uit haar buurt gaan zitten en dan krijgt je broer de mep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104443 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Ja dat kan ook haha

Dettie

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104446 door dettie
Zijn broer

Philippe Besson

De broers Lucas en Thomas brengen de zomer samen door in een vakantiehuis op een eiland voor de Bretonse kust. Thomas is ernstig ziek, en hun verblijf betekent een terugreis naar de gelukkige dagen van hun jeugd, de vakanties aan zee, waar hun hechte band voor altijd werd gesmeed. Deze band werd vaak bedreigd, door jaloezie van familieleden en geliefden, maar nooit verbroken en samen beleven ze de laatste maanden van Thomas' leven met een zeldzame intensiteit.

ISBN 9789026317538 | Hardcover | 149 pagina's | AmboAnthos | 5 uni 2004

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104447 door dettie
Citaat van de dag

’t is een kittebroêr

Kitten zyn groote houte kannen, waar mede men wyn- of biervaten opvult. Zo is dan kitten uit groote kannen zuipen.

Dit noemen de zwelgers ook, met de groote pont overvaren.

Den naam van broêrs geeft men meer aan zulke kornuiten (ziet van dat oude woord ’t Vervolg der Fakkel) en Bachusgezellen, b. v. drinkebroêrs, smullebroêrs

Nederduitsche spreekwoorden

Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #104448 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
Broer van Bernice Rubens: een mooi boek, dat ik uit de bieb las maar nu zelf heb.

3 jaren 4 maanden geleden #104454 door
Beantwoord door in topic Re: Thema februari 2023 - Broers
En vandaag heb ik het boek van Mahir Guven gevonden.

Het boek van Stuart Heritage heb ik niet kunnen vinden. Het had er moeten zijn, maar ik zag het niet. Nu was men ook druk bezig met het opnieuw inruimen van de boekenkasten, dus daar zou het aan gelegen kunnen hebben, of ik heb toch op de verkeerde plaats gekeken. Na mijn laatste bezoek in 2020 heeft men besloten om de hele Centrale Bibliotheek te verbouwen en opnieuw in te delen. Van alles is verhuisd en het open magazijn is helaas helemaal verdwenen. De laatste keren dat ik er was, was de tweede etage nog helemaal leeg en nu is men dus eindelijk bezig om alles op z'n definitieve plaats te zetten. (Dat hoop ik tenminste) Als er een ding is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel aan een bibliotheek waar men besloten heeft alles opnieuw te ordenen. Dat mode ieder jaar moet veranderen, vind ik al vervelend genoeg. Laat een bibliotheek nu eens gewoon blijven zoals het altijd is, een plaats waar je boeken kunt lenen, zonder al te veel moderne fratsen. Een koffiehoekje vind ik best, maar alsjeblieft, houd de boeken gewoon op orde, leesboeken op alfabet en eventueel de thrillers apart, maar gooi niet alles overhoop. (Sorry voor het loslaten van m'n innerlijke Maarten van Rossem.)

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden