Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2022 - Elizabeth

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101695 door dettie
Thema april 2022 - Elizabeth werd gestart door dettie
Koningin Elizabeth viert haar 70 jarig jubileum dit jaar, dus... boeken met Elizabeth in de titel of een auteur met de voornaam Elizabeth

Veel plezier!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101697 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema april 2022 - Elizabeth
Er is vast heel veel geschreven over al die Engelse Elizabeths, maar het zou me niets verbazen als je ook andere boeken vindt!

Apart thema!

4 jaren 3 maanden geleden #101701 door
Beantwoord door in topic Re: Thema april 2022 - Elizabeth
Ik vond het ook al zo'n apart thema en vroeg me al af hoe je daar op kwam.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101706 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema april 2022 - Elizabeth
Het feest

Elizabeth Day

Martin Gilmour en Ben Fitzmaurice zijn al vijfentwintig jaar beste vrienden, vanaf het moment dat ze elkaar ontmoetten op Burtonbury School. Ze vormen een apart stel: een arbeiderszoon en de golden boy uit een aristocratische familie. Martin weet dat er door anderen vraagtekens worden gezet bij hun vriendschap, maar hij doet alles voor Ben. Hij bewaart zelfs Bens grootste geheim.

Op Bens veertigste verjaardag, omringd door het Britse establishment dat zich laaft aan champagne en drugs, bekruipt Martin voor de zoveelste keer het gevoel dat hij er niet bij hoort. Ook zijn vrouw Lucy, die al vanaf het begin argwaan koestert, voelt dat er onheil in de lucht hangt. Maar Ben zou nooit iets doen om de vriendschap op het spel te zetten. Toch?

Het feest is een vlijmscherpe kritiek op de Britse elite en de ongeschreven wetten van de upper class.

ISBN 9789026352720 | Paperback | 336 pagina's | Nieuw Amsterdam | juli 2020

Vertaald door Eefje Bosch

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101707 door dettie
Citaat van de dag

‘Schrijven vormde een soort verdedigingslinie in mijn leven, en dat doet het nog steeds. Ik vind het prettiger om rustig te kunnen verwoorden wat ik bedoel dan om altijd mijn mening paraat te moeten hebben. Ik hou van observeren, onderzoeken, nadenken.’

Elizabeth Day (1978-)

citaat Flow mei 2020

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101709 door dettie

Marjo schreef : Er is vast heel veel geschreven over al die Engelse Elizabeths, maar het zou me niets verbazen als je ook andere boeken vindt!

Apart thema!

ha nee, het gaat niet alleen over het Engelse koningshuis.Wel over allerlei Elizabethten haha

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.601 seconden