Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2021 - Leestafel weet het even NIET

4 jaren 6 maanden geleden #100770 door
Tja, alles leuk en aardig, maar alles wat ten koste van het aantal boeken gaat, vind ik eerlijk gezegd een achteruitgang. Een bibliotheek hoort wat mij betreft een rustpunt te zijn. Niets tegen extra activiteiten, maar dan bij voorkeur in een apart zaaltje. Dat had men vroeger ook. Tegenwoordig moet alles leuk, amusant, snel en gemakkelijk zijn. Ik houd meer van diepgang, rust en bedachtzaamheid.

Ik ga bijna op Maarten van Rossum lijken.

Even een klein ter zijde. Woensdag zag ik bij Bruna een kinderboek met de titel De neehoorn. Zag er grappig uit, met leuke plaatjes over een eenhoorn (heel populair tegenwoordig), die niets wil en overal nee op zegt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100772 door marjo
Ja dat boek ken ik. Maar er was heel veel publiciteit over dat boek, en misschien daardoor: het viel een beetje tegen...

4 jaren 6 maanden geleden #100773 door
Tja, ik heb niet lang in het boek gekeken hoor, alleen de eerste 2 pagina's naar ik meen. je kunt moeilijk bij de Bruna even een heel boek gaan lezen. Ik moest bovendien nog meer boodschappen doen en had om 11 uur nog een afspraak voor eventueel nieuw vrijwilligerswerk.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100774 door marjo
Is het wat geworden dat nieuwe vrijwilligerswerk? Is het iets leuk? Nu ja, anders zou je er niet op uitgaan natuurlijk.

4 jaren 6 maanden geleden #100775 door
Het was eigenlijk een gesprek om te kijken wat er geschikt voor me was. De dame dacht misschien aan archiefwerk, bij de taallessen. Voor het geven van taallessen wilde men mensen met onderwijservaring hebben. Ik heb daar in het verleden wel naar gesolliciteerd, omdat dit er niet bij zat. Archiefwerk lijkt me wel wat, maar ik moet afwachten of dat ook wat wordt. Het zal mij overigens benieuwen of het werk in de kringloop de komende weken nog doorgaat. Misschien krijg ik maandag een telefoontje dat het niet hoeft, omdat alles gesloten is.

Maar hoera, de bibliotheken mogen open blijven.

Overigens vind ik het grappig dat ik eigenlijk alleen maar heel positieve besprekingen van De Neehoorn kan vinden.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100776 door dettie
Ga niet weg

Willem van Zadelhoff

In het door de literaire kritiek laaiend enthousiast ontvangen Een stoel (2003) beschreef Van Zadelhoff de odyssee van een stoel en de zoektocht van drie generaties naar licht en lucht. Daarna volgde Holle haven, waarin Van Zadelhoff zijn pijlen op het naoorlogse modernisme richtte. Het is een roman over pogingen om tegen beter weten in het verleden van je af te schudden.

In Ga niet weg reist Robert Kats, de hoofdpersoon uit Een stoel, naar Berlijn om uit handen van Karoline Kwatta het eerste exemplaar van haar geschiedenis over het ontstaan van de achterpootloze buisstoel in ontvangst te nemen. Naarmate de roman vordert, blijkt deze reis vooral een vlucht te zijn. De moord op een van zijn leerlingen, een Turks meisje, heeft het leven van Robert Kats ontwricht. Tijdens de treinreis beseft hij steeds meer dat hij ook schuldig is.

ISBN 9789085422426 | Hardcover | 201 pagina's | De Bezige Bij | oktober 2010

Tijd voor maken pagina: 0.560 seconden