Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2021 - Leestafel weet het even NIET

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100590 door dettie
Haha, ik wist geen nieuw thema, nou ja, eigenlijk weet ik er wel een stel maar moet dan uitzoeken of ik zeker 30/31 boeken daarover kan vinden, dus nu maar even een noodgreep, gewoon het thema niet/niets :-)

www.leestafel.info

Veel plezier met... niets haha

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100595 door marjo
Ha ha...toepasselijk!

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100611 door dettie
De man die de dagen niet telde

Alberto Cavanna

De Tunesische bootvluchteling Mohammed probeert een tragisch verleden achter zich te laten, hij zoekt een bestaan in Italië. Na vele omzwervingen vindt hij onderdak bij Cristoforo, een oude visser die bezig is zijn laatste boot te bouwen. Zoals ook Mohammed's vader een visser was die zijn eigen boten bouwde. De liefde voor de zee en het werken met hout verenigen de jongen en de oude man.

De dagen glijden voorbij terwijl ze de sloep bouwen, de planken schuren, de romp lakken. Ten slotte is de Bianca gereed en wordt het zeil gehesen. Het zal de laatste reis van Cristoforo zijn; en misschien het begin van een nieuw leven voor Mohammed.

ISBN 9789076270777 | Paperback | 168 pagina's | Serena Libri | mei 2013

Vertaald door Aafke van der Made

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100612 door dettie
Citaat van de dag

Men kan onmogelijk echt van niets doen genieten als men niet stapels werk heeft liggen.

Auteur onbekend

4 jaren 7 maanden geleden #100622 door
Volgens mij is het omgekeerd. Ik kan niet van nietsdoen genieten als ik stapels werk heb liggen, want dan ga ik me schuldig voelen omdat ik niets doe aan die stapels werk en m'n tijd verbeuzel.

Lees meer
4 jaren 7 maanden geleden #100625 door dettie
Ik heb ook op de zin zitten staren Renate. Misschien wordt bedoeld dat als je steeds helemaal niets te doen hebt, ook niet kunt genieten van niets doen.

Als je steeds veel werk hebt dan is een keertje niets doen, heel fijn. Maar wat jij zegt, herken ik ook wel.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.603 seconden