Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema april 2007 - Bloemen

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15073 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
De tuin begint volop te bloeien, dus die ruiker heb ik niet nodig. Maar of het nu buiten is of binnen, van bloemen word je vrolijk.

Dus deze maand huppelen we door het leven..
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15074 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

De nieuwe maand heeft zijn start niet gemist...alweer een nieuwe titel (Meneer Ibrahim en de bloemen van de koran) op het nog te lezen lijstje toegevoegd!

op het mijne ook!

groeten,

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15093 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
De Roos van Dekama

Jacob van Lennep

We schrijven 1345.

In een grootscheepse expeditie tegen de opstandige Friezen sneuvelt de krijgslustige graaf Willem IV van Holland en Henegouwen.

In deze context situeert Jacob van Lennep zijn verhaal over de lotgevallen van twee ridders uit het gevolg van de graaf. De blonde, kalme Deodaat en zijn beste vriend Reinout, die donkerharig en driftig is, weten beiden niet wie hun vader is. Tevens dingen zij getweeën naar de hand van de Friese Madzy, de enige dochter van Sjoerd Dekama.

Parallel aan dit conflict speelt de strijd tussen Willem IV en de vrijheidlievende Friezen. Na vele gecompliceerde verwikkelingen, waarin de sluwe bisschop Jan van Arkel een sleutelrol speelt, vinden uiteindelijk alle geheimzinnigheden, toevalligheden en voorspellingen hun plaats.

De roos van Dekama is een klassieke historische avonturenroman van een rasverteller.

Uitgever Athenaeum-Polak & Van Gennep ISBN 9789025331429 Bindwijze Harde kaft Verschijningsdatum mei 2003 Aantal pagina's 633
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15094 door dettie
Citaat van de dag 2 april 2007

"Wat zegt een naam? Dat wat wij een roos noemen, zou met elke andere naam even heerlijk ruiken."

William Shakespeare

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15119 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Goh...vandaag weer een boek waarvan de inhoud me aanspreekt ("Koude bloemen in maart" van 'Kadare')...*zucht*...

De cover is wel een andere zaak. Ik kan het niet zo goed zien, maar die lijkt me akelig eng...(een oude vrouw onder een laken met grote ogen??? ze lijkt me bovendien dood??)...

Groeten, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15122 door dettie
Nee ik denk dat het een schildersmodel is. In een andere beschrijving wordt gesproken van een naaktmodel. Als je goed kijkt zie je dat deze vrouw ook naakt is.

nbb-kv.boekbalie.nl/images/B/472338/472338.jpg

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden