Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2021 - Klein

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96981 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema januari 2021 - Klein
Je bedoelt het boek van DeWulf? Of Het kleine meisje dat een wolk had ingeslikt?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96983 door dettie
Het kleine meisje dat een wolk had ingeslikt

Romain Puértolas

Providence Dupois ontmoet in een ziekenhuis in Marrakech de zevenjarige Zahera, die daar al sinds haar geboorte woont. Zahera is een wees en lijdt aan de ongeneeslijke taaislijmziekte. Tussen het meisje en de jonge vrouw groeit een onbreekbare band en als Providence weer vertrekt, belooft ze Zahera dat ze zal terugkomen om haar te adopteren en mee te nemen naar Parijs. Providence is vastbesloten om woord te houden.

Als op de dag dat ze naar Marokko zal vliegen een IJslandse vulkaan uitbarst die al het vliegverkeer in Europa platlegt, gaat ze wanhopig op zoek naar andere middelen van vervoer. Ze komt terecht in een klooster, waar de monniken beweren dat ze haar kunnen leren vliegen: niet met een vliegtuig, maar zelf, met haar armen, door de kracht van haar liefde. Hoe krachtiger de liefde, hoe eerder en beter ze kan vliegen.

Providence gebruikt haar diepe liefde voor Zahera als motor om de bijna 1500 kilometer naar het meisje te overbruggen. Maar is ze nog op tijd...?

ISBN 9789022574096 | Paperback | 256 pagina's | Boekerij | juli 2015

Vertaald door Gertrud Maes

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96984 door dettie
Citaat van de dag

Ik ben niet dik, ik ben gewoon te klein voor mijn gewicht.

Auteur onbekend

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96992 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema januari 2021 - Klein
De Wulf ja. Die naam kende ik in ieder geval. Zal wel door de nominaties komen.

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96995 door dettie
Ik dacht zelf ook dat ik een boek van DeWulf had gelezen, heb er nog naar gezocht, maar niet dus.

Dettie

Lees meer
5 jaren 5 maanden geleden #96996 door dettie
Een kleine geschiedenis van bijna alles

Bill Bryson

In 'Een kleine geschiedenis van bijna alles' onderneemt Bill Bryson zijn meest avontuurlijke reis tot nu toe: die door het leven zelf. Met hetzelfde enthousiasme en dezelfde nieuwsgierigheid als waarmee hij vele landen op de wereld bezocht en beschreef, legt hij nu de geschiedenis van het leven op aarde vast.

Al zijn hele leven heeft Bryson zich afgevraagd of het mogelijk was de essentiële onderwerpen van belangrijke wetenschappen als geologie, scheikunde, paleontologie en astronomie, waarin de geheimen van het leven besloten liggen, op een duidelijke en spannende manier op te schrijven. Het resultaat van deze jarenlange obsessie is dit boek, waarin Bryson deze ingewikkelde zaken niet alleen ontsluiert maar ze ook op heldere, spannende en meeslepende wijze beschrijft.

Hoe kunnen ze weten hoe en wanneer het heelal begon en hoe het was toen het begon? Hoe weten ze wat er zich in een atoom afspeelt? En dan nog de vraag - misschien wel bovenal - hoe kan het dat wetenschappers vaak van alles lijken te weten, maar nog steeds geen aardbeving kunnen voorspellen of ons zelfs maar vertellen of we een paraplu moeten meenemen naar de races van volgende week woensdag?

ISBN 9789046705186 | Paperback | 511 pagina's | Olympus | 41e druk | oktober 2015

Vertaald door Servaas Goddijn

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden