Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema september 2020 - CIRCUSboeken

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95564 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema september 2020 - CIRCUSboeken
Ik geloof je gelijk Renate!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95571 door dettie
Het circus

Jonas Karlsson

Kom in "Het circus' binnen in het universum van Jonas Karlsson, schrijver en acteur bekend van "The Snowman', waar alles normaal lijkt, maar ook niets is wat het lijkt. De hoofdpersoon is – als vanouds bij Karlsson – een jonge man, single; hij houdt van muziek en struint vaak rond in de plaatselijke platenzaak, werkt in een broodjeszaak, en maakt zich niet al te veel zorgen over de dag van morgen. Tot hij op een dag met vriend Magnus het circus bezoekt, en zijn vriend tijdens een goochelact verdwijnt – en ook niet meer terugkomt. Vanaf dat moment ontvangt hij regelmatig telefoontjes, waarbij niet gesproken wordt, maar hoort hij nu iemand ademen aan de ander kant van de lijn? Hij besluit muziek op te zetten voor de stille beller, en op een gegeven moment antwoordt de beller met zíjn muziek. Dan blijkt dat de hoofdpersoon zelf Magnus heet…

Jonas Karlsson (1971, Södertälje) is naast auteur ook een succesvol toneelschrijver en een van de bekendste acteurs in Zweden. Hij schreef de kafkaëske roman De kamer. Zijn tweede roman, De rekening, verscheen in april 2016 bij Uitgeverij Atlas Contact

ISBN 9789025448554 | Paperback | 208 pagina's | Atlas Contact | januari 2019

Vertaald door Geri de Boer

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95572 door dettie
Citaat van de dag

... is het mogelijk bevriend te zijn met iemand die luistert naar "Fix You" van Coldplay?"

Openingszin van het boek Het circus - Jonas Karlsson

5 jaren 10 maanden geleden #95575 door
Beantwoord door in topic Re: Thema september 2020 - CIRCUSboeken
Ach, er zijn wat mij betreft veel en veel ergere dingen dan Coldplay, waar ik weinig problemen mee heb.

Bovendien, je vindt nooit vrienden die exact van dezelfde muziek houden als waar je zelf van houdt. Of zij houden ook van dingen die jij verafschuwd, of jij houdt van dingen, die zij verafschuwen.

Het boek ziet er in ieder geval interessant uit, maar het zal nog even moeten wachten tot ik weer naar de Centrale Bibliotheek in Den Haag ga.

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95577 door dettie
Ik heb het boek van Karlsson ook gereserveerd bij de bibliotheek. Zijn boek Kamer maakte veel indruk op me. Ben zeer benieuwd hoe dit boek is.

Dettie

Lees meer
5 jaren 10 maanden geleden #95585 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema september 2020 - CIRCUSboeken
Dettie, ik heb het boek al gelezen en bij het review iets gezegd wat je nu niet meer moet lezen. Dus zoek het niet op op het forum!!! maar lees wat ik erover geschreven heb pas achteraf. Misschien dat de spoiler je dan ontgaat omdat ik weet dat je wel eens iets vergeet! Het zou doodzonde zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden