Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2019 - Brieven

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91047 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
De verborgen brieven

Reina Crispijn

Vlak voordat Beatrijs van Anrooy overlijdt, doet ze haar kleindochter Tessa een vreemd verzoek: Tessa moet mensen opzoeken en hun vertellen dat Beatrijs altijd van hen gehouden heeft.

Kort nadat haar grootmoeder haar wens heeft geuit, overlijdt ze en kan Tessa niet meer vragen wie de mensen zijn waar ze over sprak. Tessa staat voor een raadsel, totdat ze een bijzonder dagboek erft: brieven verstopt in een herbarium, een verzamelboek voor gedroogde bloemen en planten. Ze leest ze en komt zo achter het geheime leven van haar grootmoeder dat zich afspeelde voor en tijdens de oorlog. Tessa besluit op zoek te gaan. Het wordt een zoektocht met verstrekkende gevolgen

ISBN 9789059775237| Paperback | 414 pagina's | Vcl/West Friesland | april 2010

Vertaald door Willem van Toorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91048 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Citaat van de dag

"Welke mens, met slechts een beetje begrip van fatsoen, gaat na een breuk met een vriend diens brieven in het openbaar tegen hem uitspelen?”

Marcus Tullius Cicero

Romeins staatsman en schrijver 106 v.C. - 43 v.C.

6 jaren 11 maanden geleden #91049 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Interessant boek, lijkt me. Ik vraag me alleen af hoe het nu eigenlijk met die vertaling zit. Het lijkt me een boek van een Nederlandse auteur.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91050 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Uit het Fries?

6 jaren 11 maanden geleden #91053 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Ik weet het niet. De bibliotheek meldt geen vertaler, terwijl men de vertaler meestal wel vermeldt.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91054 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Dat was trouwens een fout van mijn kant. De uitgever is West Friesland, dat zag ik en veel te snel een gevolgtrekking gedaan. Maar West-Friesland is natuurlijk helemaal niet Fries van taal. Dat boek hoeft niet vertaald te worden, dus dan weet ik het ook niet.

En toen dacht ik...en jawel. Het zinnetje is blijven staan van het eerdere themaboek.

Tijd voor maken pagina: 0.479 seconden