Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema juli 2019 - Brieven

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91035 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Nee. Wel geprobeerd - Het Proces natuurlijk - maar niet mijn soort boek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91036 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Vond je het wat berdine?

Denk het wel anders las je het niet nog een keer :D

Dettie

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91037 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Het proces heb ik volgens mij ook gelezen. Ik herinner me er wel iets van. Dat de hoofdpersoon van zijn bed gelicht wordt en er is een lang wachten terwijl hij niet weet waarom. Ik geloof dat ik dat wel goed vond. Van Die Verwandlung had ik in 1966 of 67 niet veel begrepen, dus toen ik het boek ergens bij kreeg, nu in het Nederlands, heb ik het nog eens gelezen. Tja, wat vond ik ervan? Ik heb het nog steeds niet begrepen. Het waarom of waar de gebeurtenissen symbool voor zijn. Geen idee. Het is een absurd boek. Je verandert natuurlijk niet zomaar in een kever. Ik heb eerlijk gezegd ook niet gezocht op internet of iemand de diepere betekenis heeft doorgrond. Het proces is ook niet alledaags, maar in sommige landen wordt je zomaar opgepakt en verdwijn je voorgoed. Dus dat is mogelijk.

Ik zal nog eens in mijn papieren archief duiken of ik kan achterhalen wat ik er precies van vond. (Maar dat archief gaat niet heel ver terug.)

6 jaren 11 maanden geleden #91040 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Ik geloof dat ik De gedaanteverwisseling indertijd bij De Volkskrant gekregen heb. Ik heb nog een paar andere boeken van Kafka, die van m'n vader zijn geweest, maar die heb ik nooit gelezen. Ik geloof dat m'n vader de boeken voor z'n verjaardag heeft gekregen van een familielid, dat altijd literaire werkjes cadeau gaf.

Lees meer
6 jaren 11 maanden geleden #91044 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Ja dat klopt. Bij de Volkskrant gekregen. Ik kan er verder niets meer over vinden.

6 jaren 11 maanden geleden #91045 door
Beantwoord door in topic Re: Thema juli 2019 - Brieven
Ze hadden toen een actie, waarbij je een aantal literaire boeken kon krijgen. Het eerste boek kreeg je gratis en de andere konden voordelig aangeschaft worden. Men heeft wel meer van dat soort acties gehad, in de een of andere vorm. Zo heb ik boeken over kunst, architectuur en de geschiedenis van de wetenschap gekregen.

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden