Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema januari 2007 Kleur

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12987 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Liefkozing van rood

Éric Fottorino

Félix Maresco voedt zelf zijn zoontje Colin op, omdat zijn vrouw ervandoor ging op de dag dat Colin zijn eerste stappen zette. Met veel moeite lukt het hem door te dringen in de belevingswereld van zijn kind. Hij doet alles om het gemis van de moeder voor Colin te verzachten. Vader en zoon smeden zo een hechte band, maar als Colin drie jaar is, staat onverwacht zijn moeder voor de deur. Ze eist haar kind op.

Eric Fottorino vertelt in deze roman een verhaal dat op het eerste gezicht eenvoudig is maar steeds verontrustender wordt. Want wat kan een man doen die ten onder dreigt te gaan aan de excessieve liefde voor zijn kind?

Oorspronkelijke titel: Caresse de rouge Vertaling: Eef Gratama paperback 144 blz isbn 90 -284 -2156 -4 Wereldbibliotheek Verschijningsdatum april 2006
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12988 door dettie
Citaat van de dag 3 januari 2007

"Waarom moet ik. roodborstje heten, terwijl ik helemaal grijs ben?' vroeg de vogel opnieuw. En hij verwachtte dat God zou zeggen: 'Ach, vriendje, ik zie dat ik vergeten heb je borstveren rood te schilderen, wacht maar even, dan is het zo klaar.' Maar God lachte alleen maar stil en zei: 'Ik heb je roodborstje genoemd en roodborstje zul je heten. Maar je moet zelf maar zien, dat je je rode borstveren verdient."

(Uit: Hoe het roodborstje aan haar rode veren komt door Selma Lagerlöf)

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #12999 door sneuper
Beantwoord door sneuper in topic Re: bericht

Bernadet schreef : Je kan het geloven of niet sneuper (zou eigenlijk m'n briefje moeten scannen) Dit boek kwam ik gisteren op internet tegen en stond genoteerd voor vandaag.

Dat is inderdaad verbazend! Het boek is echt een klassieker.

Jammer dat ik een paar maanden geleden geen tijd had, ik had namelijk ook nog wat mooie Italiaanse schrijvers in de aanbieding. Misschien voor een ander thema...

Goed idee om januari wat kleur te geven, het is anders toch een wat bleke maand.

Suggesties: Rood Paleis van Bordewijk, De slag om de blauwbrug van Van der Heijden, Eerst grijs dan wit dan blauw van Margriet de Moor, de bruine vriend van Vestdijk, Het wiite feest van Lulu Wang, The colour purple van Alice Walker, Zwarte Bevrijding van Jan Wolkers, Soldaat van Oranje van Erik Hazelfhoff Roelfsema, A clockword orange van Burgess, De zwarte met het witte hart van Japin. En overigens kan je wel een weekje door met nobelprijswinnaar Orhan Pamuk: titels van hem zijn onder meer De witte vesting, Het zwarte boek, De andere kleuren. Ik heet Karmozijn.

Succes,

sneuper

Een leven zonder boeken is onleefbaar - Erasmus

boekenblog.blogspot.com

boek.favos.nl

christenboek.blogspot.com
Laatst bewerkt doorsneuper.

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13000 door dettie
Je mag de Italiaanse schrijvers altijd bij het Italiaanse thema zetten sneuper. Ik vul af en toe ook nog wat aan bij de items als ik wat tegenkom.

Groetjes

Bernadet

P.S. had je gezien dat je vandaag op de homepage staat met je verslag van Stendhal - Het rood en het zwart? www.leestafel.info

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13001 door dettie
Citaat van de dag 4 januari 2007

De ontdekking

Als je goed om

je heen kijkt

zie je dat alles

gekleurd is.

K. Schippers

Lees meer
19 jaren 6 maanden geleden #13016 door dettie
Het diepste blauw

Ton van Reen

Wie kent het niet, de herinnering aan de grote jeugdliefde. Een herinnering die soms gepaard gaat met een verlangen naar een tijd die niet meer terugkomt. Zo denkt Mels, de hoofdpersoon in Het diepste blauw, nog elke dag aan het bijzondere meisje Thija.

Nu is hij oud en invalide. Wat nog enige zin aan zijn leven geeft is zijn ambitie om de geschiedenis te schrijven van het dorp en de meelfabriek die het dorp overheerst. Maar belangrijker nog zijn de herinneringen aan zijn jeugd, die hij niet kan loslaten.

Met zijn vriend Tijger en Thija kon hij zijn gevoelens delen. Ze fantaseerden over de toekomst en droomden over een reis naar China. Beide jongens zijn verliefd op Thija. Zij stelt een keuze voor een van hen steeds uit omdat ze weet dat ze dan de ander als vriend zal verliezen. Tot een ingrijpende gebeurtenis de verhoudingen totaal verandert.

Hardcover | 254 Pagina's | Uitgeverij De Geus | 2004 ISBN10: 9044500813 | ISBN13: 9789044500813

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden