Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Thema december 2018 - Toegankelijke boeken... (thema DEUREN/POORTEN)

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89038 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2018 - Toegankelijke boeken...
Hopi

deur van verleden en toekomst

Dirk de Soeten

Alle hoofdstukken van het boek hebben titels in het Hopi en verwijzen naar de mythen, profetieën en rituelen van het Hopi volk. Daarover èn over de huidige leefomstandigheden van dit volk uit het woestijngebied van het Zuid Westen van de Verenigde Staten, dat sinds de jaren 60 bekend is geworden als woordvoerder van de 'traditionele' Indiaanse organisaties, vertelt de schrijver.

Uit eigen waarneming en met veel enthousiasme voor de diepgang en reikwijdte van deze cultuur.

De schrijver is in Nederland bekend als pleitbezorger van m.n. de Noordamerikaanse Indiaanse volken en als oprichter van NANAI - de associatie met dat doel. Het boek geeft veel interessante details van het Hopileven en -geloof.

ISBN 9789020254518 | Paperback | 208 pagina's | Ank Hermes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89039 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Thema december 2018 - Toegankelijke boeken...
Citaat van de dag

Als de kans niet aanklopt, bouw een deur

Milton Berle

Amerikaans acteur, zanger en schrijver.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89040 door dettie

Marjo schreef : Mooie keuze, deze laatste. Hoop op de toekomst...

Ja precies!

Deze serie titels waren de laatste die Berdine voor ons bij elkaar zocht.

Heeeeeeeeel hartelijke bedankt Berdine, echt geweldig welke onderwerpen je voor ons wist te bedenken en dan ook

nog al die boeken erbij zoeken :!:

Petje af!

Dettie

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89042 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema december 2018 - Toegankelijke boeken...
Beginnen we dit jaar niet met een nieuw thema?

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89043 door dettie
Ja hoor renate, die staat ook al op de site.

Dettie

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #89045 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Thema december 2018 - Toegankelijke boeken...
Ik zag het, maar omdat Berdine kennelijk stopte met het aanleveren van het een en ander, nam ik aan dat het hele thema gedoe verdwenen zou zijn. Dat zou ik jammer vinden, want ik maak graag gebruik van de thema's om nieuwe boeken te vinden.

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden