Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lycos stopt ermee! Update 10 augustus 2011

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26532 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Naar aanleiding van dit bericht heb ik contact opgenomen met Strato

Als ik zelf een site had gebouwd was er geen probleem geweest. Ik kan helaas zelf geen site bouwen dus gebruikte ik het programma Webbuilder bij Lycos, in dat programma is alles al voorgeprogrammeerd.

Strato gebruikt het programma Webbuilder niet maar een ander programma.

De hostingpakketten (pakketten met gebruik van een sitebouwprogramma) bij Strato zijn uitgebreid en niet al te duur. Ik heb al bij andere hosten geinformeerd en die zijn een stuk duurder met minder in een pakket.

Ik moet ook rekening houden met het webverkeer (netwerk transfer) per maand. De site wordt steeds drukker bezocht en ik heb ook een maximale ruimte aan webverkeer (=bezoeken) Als ik die overschrijd dan moet ik bijbetalen. Om een indruk te geven. Toen Leestafel net begon haalde ik de 10 Gb niet per maand, nu zit ik vaak rond de 45-50 Gb per maand. (Nu na 4 dagen zit ik al op 5 Gb) Ik kan bij Lycos tot maximaal 80 Gb.

Ook de ruimte bij Lycos was flink ik kon tot 4000 MB gebruiken (zit nu op 500MB) en mocht onbeperkt afbeeldingen plaatsen. Bij andere hosts zit vaak minder ruimte en een limiet aan afbeeldingen plaatsen.

Strato biedt nu dezelfde ruimte en mogelijkheden aan voor een mooie lage prijs.

Ik kan ook mijn mail onder dezelfde e-mailadressen houden, wat behoorlijk belangrijk is gezien alle contacten. Anders zou ik iedereen, en dat is erg veel, een adreswijziging moeten sturen

Wat de naam betreft is het juist wel belangrijk dat die blijft. Ik heb Leestafel bij heel veel sites aangemeld, daarnaast staat op veel sites van schrijvers, uitgevers, literatuur en poëziesites een link naar Leestafel vermeld. Omdat Lycos uit de lucht gaat kan ik niet een verwijslink naar een eventuele nieuwe site (met nieuwe naam) plaatsen.

Ik zou dan iedereen moeten mailen dat Leestafel een andere naam heeft.

Bovendien begint Leestafel langzamerhand bekend te raken, als ik dat ineens Boekenhoek zou gaan noemen weet niemand dat te vinden en moet ik opnieuw beginnen met een (goede) naam op te bouwen.

Een domeinnaam moet je kopen. Ik heb als het ware de domeinnaam www.leestafel.info gekocht. Als ik een andere naam neem dan moet ik die dus kopen. Veel mensen hebben een domeinnaam gekocht en je kan een leuke naam bedenken maar als iemand anders die naam al heeft gekocht dan kan je die niet nemen. Ik kan bijv. Leestafel.nl niet nemen want die is al door iemand anders gekocht.

Samenvattend:

Als ik naar Strato overstap zijn de voordelen:

- De hele Leestafelsite kan ik overzetten zoals hij nu is

- alle email adressen blijven behouden

- alles wordt kosteloos en makkelijk overgezet

- het pakket dat ze aanbieden voldoet aan de vraag qua ruimte, afbeeldingen, webverkeer enz.

- de prijs die ze voor zo'n pakket vragen is niet duur

- bij het pakket zittten vele extra's die ik nu niet heb

nadelen:

- Na het overzetten van de hele site zoals hij nu is kan ik daar niets meer mee doen. Ik kan er niets meer bijplaatsen of weghalen. Ik zal de site dan als archief moeten gebruiken. en hopelijk kan ik daarnaast een actieve site maken onder dezelfde naam.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26535 door dettie
Trouwens iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en meeleven, dat is fijn!

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26538 door Joanazinha
Beantwoord door Joanazinha in topic Re: bericht
Als ik zo je opsomming van voor- en nadelen zie Dettie, lijkt me overstappen naar Strato de meest praktische oplossing. De site zoals hij nu is blijft te raadplegen, begrijp ik, klopt dat? Dus je hebt alle informatie beschikbaar EN je kunt hopelijk onder dezelfde naam doorgaan. Dat laatste is natuurlijk ook ontzettend belangrijk. Het zou jammer zijn de goede naam van Leestafel.info 'zomaar' kwijt te raken omdat je provider ermee stopt. Eeuwig zonde.

Succes!
Laatst bewerkt doorJoanazinha.

17 jaren 6 maanden geleden #26539 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
En kun je door te kopieëren bepaalde stukken van de niet meer actieve Webbuilder van Lycos dan overbrengen naar het acieve Strato zodat je op eerdere gepubliceerde gedichten en discussies kunt terugvallen?

Pieter

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26541 door dettie

PieterW schreef : En kun je door te kopieëren bepaalde stukken van de niet meer actieve Webbuilder van Lycos dan overbrengen naar het acieve Strato zodat je op eerdere gepubliceerde gedichten en discussies kunt terugvallen?

Pieter

Ik kan de hele site (met linken naar dit forum) overzetten naar Strato Pieter.

Ik kan dan alleen niets meer toevoegen of veranderen, dus ook geen gedichten bij een dichter op de site toevoegen. Ook geen boekverslag bij een schrijver waarvan meerdere boeken zijn gelezen in het archief erbij zetten op de site zoals hij nu is. De hele huidige Leestafelsite is dan niet meer te bewerken.

Het forum staat los van de site. Het forum 'huur' ik niet bij Lycos maar bij messageboard. Dit forum kan gewoon blijven bestaan. Maar ik weet nog niet of dat handig is. Ik kan ook een nieuw forum maken en dit forum als archiefforum gebruiken. Iedereen kan dan nog gewoon alles plaatsen hier. Daar moet ik nog over nadenken.

Het zal er wel van komen dat langzamerhand veel overgezet gaat/moet worden van de huidige site naar de nieuwe actieve site van Strato.

Dettie

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26542 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
O, ik zie nu pas wat hier de laatste paar dagen geschreven is.

Wat een gedoe. Het moet je al heel wat hoofdbrekens gekost hebben!

Zelf heb ik er geen zier verstand van.

Ik hoop heel erg dat je een goede oplossing vindt, Dettie, maar zie dat die hoe dan ook heel wat werk voor je meebrengt.

Ik duim heel hard.

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden