Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lycos stopt ermee! Update 10 augustus 2011

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden #26515 door Manja-Croiset
Beantwoord door Manja-Croiset in topic Re: bericht
Ja,dan had ik het helaas goed begrepen.

Wat een ramp.

Ze maken dus zeg maar een copie,waar je niet in kunt.Een opgeslagen niet bewerkbaar bestand.

Dat is toch een bezopen aanbod( om niet te zeggen onbescho..) wat moet je daarmee.Je kan er niets mee!

Je kan niet op zoek naar iemand van je keuze en dan duurder?Want steunen doen we je. Ik ben wel niet rijk,maar helpen kan ik wel en dat zijn er vast velen!

Je zal met je handen in het haar zitten,misschien niet alleen je haren in de war ,maar jizelf ook,( zou ik zijn!)Nou ben je mij niet maar het is geen kattepis.

Nou ik hoop dat je slaapt aan doordraaien heeft ook niemand iets.

Ik doe maar even geen emoticons,allemaal niet zo op zijn plaats nu.

Ik probeer mee te denken,maar je nu bombaderen met mail en dat ik doe dus al,daar schiet je niets mee op.

Ik had al wat nieuwe namen bedacht en gegoolgled,maar dat is niet simpel.

Ik ken je contract niet,maar zij houden zich niet aan hun contract.

Kun je niet helemaal van ze af en met behoud van domein en inhoud

naar een ander?Leestafel.info is toch van jou en niet van lycos.

Heb jij het patent?

O hier staat dus .nee Dettie totaal geen wartaal heel helder.

óf ik kan de hele boel wat nu op Leestafel staat opslaan en op een hele nieuwe site beginnen onder de huidige naam Leestafel.info.

Wat het letterlijk en figuurlijk allemaal kost,het lijkt mij het meest logsische,want het lijkt er op( toch een poging tot een grapje,maar het is verre van leuk) dat we niet in de stratosfeer kunnen leven.

manja

Ps ben jij verzekerd voor juridische bijstand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26516 door jeanette
Beantwoord door jeanette in topic Re: bericht
Wat complex, Dettie!

Het zou natuurlijk heel jammer zijn als er informatie verloren zou gaan.

Maar jij moet natuurlijk wel wanneer jij wilt op de site kunnen...

Ik heb helaas geen it kennis...

Jeannette
Laatst bewerkt doorjeanette.

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26517 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Manja Croiset schreef : Ze maken dus zeg maar een copie,waar je niet in kunt.Een opgeslagen niet bewerkbaar bestand.

Ja precies dat is zo

Leestafel.info is toch van jou en niet van lycos.

Heb jij het patent?

De domeinnaam leestafel.info is van mij.

Als je bij je domeinnaam een site maakt, huur je als het ware ruimte erbij. Ik heb bij lycos én ruimte én een programma gehuurd. Dat programma is dus het punt.

Een andere host (verhuurder) moet dat programma ondersteunen, moet daar het 'gereedschap' voor hebben. Ik heb nu het aanbod gekregen om zonder problemen en kosten, zowel de domeinnaam,als ruimte, als inhoud, als e-mail adressen (ook belangrijk) over te zetten, maar het programma dat Lycos gebruikte kan ik niet meenemen.

Omdat ik geen barst verstand heb van zelf een site in elkaar knutselen moet ik wel een programma hebben die dat voor me doet.

Ik heb nagevraagd of ik bij die nieuwe host de huidige Leestafelsite kan plaatsen, als een soort archief, en daarnaast gebruik kan maken van een programma waarmee ik een site kan bouwen. Of dat samen kan onder de naam Leestafel.info en dat word me maar steeds niet echt duidelijk.

Ik heb vaag het vermoeden dat dat wel kan. Maar hoe weet ik nog niet precies.

Ook kan ik bij die nieuwe host een nieuw forum maken wat misschien wel zo handig is omdat vermoedelijk de linken op dit forum niet meer gaan kloppen. Ook dit weet ik nog niet zeker.

Het is een hoop gedoe dus maar we komen er wel uit.

want het lijkt er op( toch een poging tot een grapje,maar het is verre van leuk) dat we niet in de stratosfeer kunnen leven.

Nee als we dát zouden kunnen!! :D

ben jij verzekerd voor juridische bijstand?

Lycos lijkt alles volgens de juiste procedure te doen. Ze bieden een andere host aan die kosteloos de sites over wil nemen, het is alleen jammer dat ze het sitebuilderprogramma niet gebruiken.

Veel mensen bouwen zelf een site en dan is het aanbod voor de overstap mooi. Ze slaan hun oude site op. Stappen over en plaatsen hun site bij de nieuwe host. Alleen bij mij kan dat niet omdat ze dat ene programma niet kunnen ondersteunen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden #26518 door Manja-Croiset
Zou je dan wel naar oude links kunnen verwijzen en verder "op"nieuw beginnen?

Ik ken een aardige ( professionele) man die websites maakt,maar ik begrijp dat je aan diens hulp dus ook niets zou hebben,omdat je er dan net zo als nu niet genoeg van weet om er in te werken.

Ik zou dat ook niet kunnen en we zijn geen van tweeën op ons achterhoofd gevallen.

Nieuwe media nieuw frustraties en mr dettie? Ik neem aan dat je hem daar niet mee op wilt zadelen.

Zou je er tegen kunnen een professional over de vloer te hebben en dat wel je genoeg hebt aan het huidige aanbod,dat we met elkaar op zoek moeten naar iemand die je kan helpen met de ins en outs? Kan jij niet met dat nieuwe programma overweg of is jouw pc daar niet geschikt voor?

Ik denk maar hardop.

Van veel kleinere orde toen ik een par maanden geleden over moest naar Vista vond ik dat ook een nachtmerrie ,maar wat bezeten uren werken en ik vind het weer gewoon.

Nogmaals denk je dat niemand je als je uit de zenuwen bent het rustig stukje bij beetje bij kan brengen?

Manj@

Manja

• Manja-Croiset
17 jaren 6 maanden geleden #26520 door Manja-Croiset
Ik heb nagevraagd of ik bij die nieuwe host de huidige Leestafelsite kan plaatsen, als een soort archief, en daarnaast gebruik kan maken van een programma waarmee ik een site kan bouwen. Of dat samen kan onder de naam Leestafel.info en dat word me maar steeds niet echt duidelijk.

Ik heb vaag het vermoeden dat dat wel kan. Maar hoe weet ik nog niet precies.

Dettie,dit doet me ook denken aan het overstappen van de ene pc naar de andere.De hulp zette een map op mijn bureaublad en dat was de oude pc inhoud in zijn geheel en ik begon "gewoon" opnieuw .Precies zoals jij zegt een soort archief om op terug te grijpen,ik copieerde er overigens wel uit.

Ik zal stoppen,mijn meedenken ,maakt het vast niet makkelijk,jij denkt zelf al genoeg,teveel vrees ik.

Ik moet nog een keer doorlezen,zit er geen stuurprogramma bij of zit er een stuurprogramma wat jij niet kent?

Manja

Lees meer
17 jaren 6 maanden geleden #26521 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik kan wel met dat nieuwe programma overweg, dat kan je uitproberen en dat lukte goed. Verder hebben ze een flinke serviceverlening erbij om je zoveel mogelijk te helpen bij het overzetten.

Het gaat mij voornamelijk om alles wat nu op de site staat over te kunnen zetten naar de nieuwe site mét alle linken en verwijzingen.

En dat is me nog niet helemaal helder hoe dat moet en of dat wel kan naast dat programma.

Leestafel heeft inmiddels een goede naam en een groot aantal bezoekers en daar hebben we met z'n allen hard aan gewerkt dus een andere domeinnaam nemen lijkt me ook geen optie.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.624 seconden