Manja Croiset schreef : Ze maken dus zeg maar een copie,waar je niet in kunt.Een opgeslagen niet bewerkbaar bestand.
Ja precies dat is zo
Leestafel.info is toch van jou en niet van lycos.
Heb jij het patent?
De domeinnaam leestafel.info is van mij.
Als je bij je domeinnaam een site maakt, huur je als het ware ruimte erbij. Ik heb bij lycos én ruimte én een programma gehuurd. Dat programma is dus het punt.
Een andere host (verhuurder) moet dat programma ondersteunen, moet daar het 'gereedschap' voor hebben. Ik heb nu het aanbod gekregen om zonder problemen en kosten, zowel de domeinnaam,als ruimte, als inhoud, als e-mail adressen (ook belangrijk) over te zetten, maar het programma dat Lycos gebruikte kan ik niet meenemen.
Omdat ik geen barst verstand heb van zelf een site in elkaar knutselen moet ik wel een programma hebben die dat voor me doet.
Ik heb nagevraagd of ik bij die nieuwe host de huidige Leestafelsite kan plaatsen, als een soort archief, en daarnaast gebruik kan maken van een programma waarmee ik een site kan bouwen. Of dat samen kan onder de naam Leestafel.info en dat word me maar steeds niet echt duidelijk.
Ik heb vaag het vermoeden dat dat wel kan. Maar hoe weet ik nog niet precies.
Ook kan ik bij die nieuwe host een nieuw forum maken wat misschien wel zo handig is omdat vermoedelijk de linken op dit forum niet meer gaan kloppen. Ook dit weet ik nog niet zeker.
Het is een hoop gedoe dus maar we komen er wel uit.
want het lijkt er op( toch een poging tot een grapje,maar het is verre van leuk) dat we niet in de stratosfeer kunnen leven.
Nee als we dát zouden kunnen!!
ben jij verzekerd voor juridische bijstand?
Lycos lijkt alles volgens de juiste procedure te doen. Ze bieden een andere host aan die kosteloos de sites over wil nemen, het is alleen jammer dat ze het sitebuilderprogramma niet gebruiken.
Veel mensen bouwen zelf een site en dan is het aanbod voor de overstap mooi. Ze slaan hun oude site op. Stappen over en plaatsen hun site bij de nieuwe host. Alleen bij mij kan dat niet omdat ze dat ene programma niet kunnen ondersteunen.
Dettie