Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Berthold Gunster - Ja

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79504 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Berthold Gunster - Ja
Ik loop er nog over na te denken. Wat vind je erg aan het woordje ja-maar Renate. Ik licht het wel steeds toe wat de schrijver bedoelt maar vraag eigenlijk niet waarom de 'afkeer' van de woorden 'ja-maar' je zo tegenstaan, sorry.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 6 maanden geleden #79505 door
Beantwoord door in topic Re: Berthold Gunster - Ja
Omdat het voor mijn gevoel betekent dat je geen bezwaar in mag brengen tegen een optie. En dat vind ik moeilijk. Ik denk dan aan een stukje van een gedicht van Willem Elschot: "Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren."

Je kunt wel zeggen dat het omzeilen van die onmogelijkheid, die achter het maar komt, zoals in het voorbeeld van de hardloper, nieuwe deuren opent, maar die weg kan ook op nieuwe problemen stuiten. Om bij die hardloper te blijven, de man kan misschien wel hard lopen (of kon dat in ieder geval), maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook andere hardlopers kan coachen. Om met een bekende trainer te spreken: "Een goed paard is nog geen goede ruiter."

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.362 seconden