Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Estée Strooker - Vlees noch Vis

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75449 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Estée Strooker - Vlees noch Vis
Als ik er zin in heb doe ik dat wel ja. Ik kook regelmatig Indisch en dan wordt ook veel in de vijzel gedaan. En of ik een bietje nu rasp of in blokjes snijd of in plakjes (carpaccio) veel méér werk is het niet. Ik maak vaak bietensalade met van alles en nog wat erin en die carpaccio is bijna nog minder werk.

Maar ik vind koken erg leuk en geniet er van om het te doen. Het is niet zo dat ik het doe omdat het nu eenmaal moet. Elke dag is het toch een uitdaging wat te verzinnen wat lekker is en mooi om te zien en gezond enz enz . Kan er echt van genieten.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 1 maand geleden #75452 door
Beantwoord door in topic Re: Estée Strooker - Vlees noch Vis
Koken kan misschien wel leuk zijn, maar dan moet er wel iemand van genieten en wel met vlees of vis. Voor vegetariër ben ik niet in de wieg gelegd. Ik zou overigens niet in een restaurant willen koken. Ik raak al half in paniek als er allerlei wekkers tegelijk af beginnen te lopen. Dan begin ik te schreeuwen en zo.

M'n vader eet het liefste min of meer wat hij kent en over het algemeen niet al te veel en vaak gewoon brood of iets dergelijks en aangezien ik bij hem voor het eten zorg, komt het er niet van om aantrekkelijk ogende recepten te proberen.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75457 door dettie
Ik vind het gewoon leuk om te doen, toen ik alleen woonde kookte ik ook altijd lekker en probeerde ik ook van alles uit.

En... ik genoot er zelf van! :D

Je hoeft ook geen vegetariër te zijn maar eens een dagje zonder vlees of vis maakt ook niet uit.

Ik denk dat als je de gerechten uit dit boek maakt dat mensen niet eens in de gaten hebben dat er geen vlees of vis bij zit.

Dettie

10 jaren 1 maand geleden #75458 door
Beantwoord door in topic Re: Estée Strooker - Vlees noch Vis
Ja, als je alleen woont is het anders. Ik woon weliswaar alleen, maar eet altijd samen met m'n vader, dus dan werkt dat anders en als m'n vader toevallig eens een paar dagen in het ziekenhuis ligt, iets dat zelden voorkomt en dat je nooit kunt plannen, zorgen de bezoektijden er wel voor dat er weinig komt van veel tijd aan eten te besteden. En een maaltijd zonder dierlijke producten is echt niet aan mij besteed.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75459 door dettie
Je kunt natuurlijk ook een (of meerdere) van de groentegerechten maken met daarbij een stukje vlees of vis.

Het boek gaat er vooral om dat je ziet wat je allemaal met groente kunt doen naast de gebruikelijke bereiding.

Het is zeker geen vegetarisch boek zoals andere boeken wel zijn waarin je bijna bestraffend wordt toegesproken als je wél vlees of vis eet.

Dat is juist het fijne van dit boek, het is door iemand geschreven die enthousiast is en met veel plezier kookt en ontdekt heeft hoe gevarieerd je met groente kunt werken.

Dettie

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75473 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Estée Strooker - Vlees noch Vis
Klinkt goed hoor dit boek, ik houd wel van een beetje uitproberen ( ik maak sinds kort inderdaad spaghetti van courgette).

Fijn ook dat er ook recepten voor de krappe beurs zijn, soms moet je zoveel dure spullen in huis halen.

En even voor mijn nieuwsgierigheid, wat geven ze voor comfortfood-recepten? Bij mij komt alleen chocola op :)

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden