Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62778 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Ik heb het interview nog niet helemaal beluisterd, ik hoorde alleen de vraag stellen of hij het zelf had geschreven en dat het ontkend werd.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62779 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Leuk Dettie! Op mijn tablet werkt het niet goed, maar ik ga het morgen eens even beluisteren. Ben benieuwd wat jullie ervan denken.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62794 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Ik heb het interview inmiddels helemaal beluisterd en ik twijfel alleen nog maar meer! Het zou leuk zijn als meer mensen het willen lezen en er hun oordeel over geven. Bijna een samenleesboek. Doen jullie daar nog aan, Dettie? Ik kon het niet vinden op de homepage van de Leestafel.

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62795 door dettie
Nee, de samenleesboeken zijn helaas opgeheven.

Er zijn heel weinig actieve leden (wel veel site- en forumlezers) en dan was het vaak nog zo dat het boek niet in de bibliotheek

te vinden was of al weken lang gereserveerd was. De een had bij wijze van spreken het boek al 3 maanden uit en weer ingeleverd bij de bibliotheek terwijl de ander nog moest beginnen. De eerste lezer wist dan nauwelijks meer waar het boek over ging en zo kwam

er ook geen discussie op gang. Je kon ook bij een discussie ook niet verwijzen naar gedeeltes van een boek of een bladzijde omdat het boek niet meer in huis was.

Ook plaatste ik de aankondiging van de samenleesboeken altijd op de site met de opmerking 'volg de discussie',maar die kwam er nauwelijks meer, dat werd een beetje een farce.

Dus toen maar besloten te stoppen met de officiële samenleesboeken en nu maar hopen dat er spontaan discussies ontstaan.

Ik ben overigens begonnen in het dagboek van Eefje Jonker en misschien is het suggestie omdat ik weet dat er getwijfeld wordt aan de echtheid maar vanaf het eerste woord vind ik het ongeloofwaardig. Ik zag ook de foto van de eerste pagina van het dagboek. Dat is geen handschrift van een meisje van achttien. Maar ja, eerst verder lezen.

Tot nu toe heb ik het gevoel een mix van stijlen te lezen die moeten suggereren met een jong meisje te maken te hebben. Het voelt niet goed maar misschien ben ik voorbarig. Ik ben op het punt dat ze binnenkort naar Amsterdam gaat.

Dettie

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62797 door librije
Dus heb ik helaas toch het plezier in het lezen al bij voorbaat beschadigd! Zolang je niet beter weet, is het een heel bijzonder verhaal. Zodra je gaat twijfelen voel je je in de maling genomen. Ik heb geen zin het nog een keer te lezen om de "verdachte zaken" eruit te halen, maar ik hoor ze graag van jou (en de anderen natuurlijk!). Toch nog een beetje een samenleesboek dus.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62798 door dettie
Nee hoor, niet het plezier beschadigd. Ik schreef al, eerst verder lezen en kijken wat het wordt. Zo gauw het verhaal me in zijn greep

krijgt dan is het goed en daar is het nu nog te 'babbelig' voor. Ze gaat in Amsterdam vast heel wat beleven.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden