Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62737 door dettie
Robert Anker (Oostwoud, 27 april 1946) is een Nederlands schrijver en dichter. Op wonderbaarlijke wijze komt hij in het bezit van Het dagboek van Eefje Jonker. Zij blijkt een achternicht van hem te zijn: het onechte kind van de broer van zijn grootvader. Hij heeft nooit iets over haar gehoord. Dat klopt wel, want de "schande" in de familie was effectief weggewerkt: bij een kinderloos, bevriend echtpaar.

Terwijl hij het dagboek leest, ontstaat een beeld van een heel leuk mens, dat hij graag gekend zou hebben. Hij besluit het dagboek uit te geven, omdat het zo goed geschreven is.

Lees verder www.leestafel.info/eefje-jonker

Librije

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62740 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Dat is leuk! Zulke verhalen boeien altijd vind ik.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62755 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Dit vind ik ook leuk. Waar ik dan meteen benieuwd naar ben is het volgende: heeft Eefje kinderen gekregen?

Want vinden die het dan wel goed dat het dagboek zomaar is uitgegeven? Of heeft Robert Anker dan toch...

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62763 door librije
Beantwoord door librije in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Ik wilde zo min mogelijk verklappen, maar ja.... ze had een dochter. De dagboeken zouden via de kleinzoon teruggekomen zijn, op ook al een heel toevallige manier. Daarom hoop ik zo, dat er Leestafelbezoekers zijn die het boek willen lezen (dat is echt de moeite waard!) en dan hun mening willen geven: is dit echt of worden we hiermee gefopt?

"Een mens die het aandurft om een uur te verspillen heeft de waarde van het leven nog niet ontdekt."

Charles Darwin Engels medicus en bioloog (1809-1882)

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62765 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Nou vooruit dan... het boek is besteld.

U hoort van mij mevrouw Librije :D

En had je al gezien dat er een radiointerview over het boek was

www.radio1.nl/items/74662-het-dagboek-van-eefje-jonker

de vraag of hij dit zelf geschreven heeft wordt onmiddellijk gesteld...

Dettie

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62774 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Eefje Jonker - Het dagboek van Eefje Jonker
Hmmmm, ik vind zijn antwoord in het radiointerview niet heel overtuigend. Jullie wel? Leuk dat jij het boek ook gaat lezen Dettie!

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden