- Ontvangen bedankjes 0
Roel schreef : Ja, op de muziek wordt diep ingegaan in Doctor Faustus en dat verreist wel wat kennis van de lezer. Mijn kennis daarom trent is redelijk, maar zeker niet compleet. Met de geschreven gevoelsbelevingen van de muziek heb ik geen moeite, die bekijk ik met mijn oog als dichter.
Je moet eens goed op de verschillende stijlen van Doctor Faustus letten. Er zijn delen die, zoals bij de muziek ingewikkelder geschreven zijn en delen die juist veel eenvoudiger, opener zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Rutger schreef : Ja, op de muziek wordt diep ingegaan in Doctor Faustus en dat verreist wel wat kennis van de lezer. Mijn kennis daarom trent is redelijk, maar zeker niet compleet. Met de geschreven gevoelsbelevingen van de muziek heb ik geen moeite, die bekijk ik met mijn oog als dichter.
Je moet eens goed op de verschillende stijlen van Doctor Faustus letten. Er zijn delen die, zoals bij de muziek ingewikkelder geschreven zijn en delen die juist veel eenvoudiger, opener zijn.
Rutger schreef : Het werkwoord 'verwarren' is hier zeker af en toe wel aan de orde, Roel. Er komen dan ook zo vele onderwerpen bij kijken, bij het duivelse. De aankomende theologen vond ik wat minder moeilijk, maar toch, de lectuur vraagt uitzonderlijk veel inspanning.
Alvast ook interessant te weten dat ik op een keerpunt in de roman ben aangeland.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen