Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

#Edward van de Vendel - De grote verboden zolder (10+)

Lees meer
8 jaren 9 maanden geleden #83843 door marjo
En nu wordt Tonke Dragt dus helemaal niet meer gelezen (Let wel: ik heb het alleen over de kinderen die ik tegenkom in mijn bieb)

Dat van de okapi staat er ook, wordt ook niet geleend. Ik zal dat zelf toch eens doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

8 jaren 9 maanden geleden #83844 door
Het zal van de kinderen afhangen.

Er is tegenwoordig zoveel meer dan boeken, dat het niet meer voor iedereen is weggelegd om voor een boek te gaan zitten.

De meeste mensen lezen toch het liefst gemakkelijke dingen, zoals Bouqetreeks verhaaltjes.

Lees meer
8 jaren 9 maanden geleden #83845 door dettie
Eigenlijk lette ik als kind niet zo op een schrijver. Ik vond een boek leuk of niet.

Nu is er natuurlijk veel meer publiciteit rond een boek en een schrijver en zijn er hypes (zoals Harry Potter). En is het ook veel belangrijker geworden of een schrijver cool is of niet, verder is lezen maar saai (toch? bij jongeren)

Dettie

Lees meer
8 jaren 9 maanden geleden #83846 door Anton
Ik geef les aan oudere kinderen. Met dwang bedoel bedoel ik kennis laten maken en niet iets onder dwang lezen. Ben op school al blij als kinderen een boek lezen. Doe elke week het Boek vd week. Vorige week Carry Slee, maar evenzo de hoogvlieger The hate u give van Angie Thomas.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 9 maanden geleden #83847 door marjo
Dat gebeurt inderdaad op onze school: leerkrachten doen boekenbabbels, en ik geef hen geregeld boeken in handen. Daarna zie ik of dat gewerkt heeft, want als een leerling gegrepen is door de boekenbabbel mag hij/zij het boek op naam komen zetten. Sommige boeken zijn daarna erg gewild. Lydia Rood Ali's oorlog is daar een voorbeeld van, een totaal anders en actueel verhaal. Op het moment doen griezelverhalen het goed, en gelukkig niet alleen Paul van Loon.

Onlangs ben ik begonnen hen boeken te geven die niet of nauwelijks uit de kast komen. Van de Vendel is nog niet aan de beurt gekomen, maar ik zal het proberen. Na de herfstvakantie.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden