Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Trenke Riksten-Unsworth & Kelly van Dijk - Op zoek naar Torrie AVI E3 (6+)

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73949 door Trenke

Annemarie schreef : Denk je dat ze er echt veel tijd en moeite in heeft gestoken of is ze een natuurtalent?

In dit geval echt heel erg veel tijd en moeite. Ik had Dettie er vandaag nog een bericht over gestuurd. Dit verhaal schrijven op aviniveau E3 was een idee van de uitgeefster. En met het schrijven heeft ze me hierbij heel erg geholpen. Ik had namelijk oorspronkelijk een prentenboekverhaal geschreven, maar de uitgeefster wilde graag dat ik het omschreef naar aviniveau E3. Eerst lukte me dat niet, maar zij is toen begonnen en toen lukte het wel. Pffft ...

En de teksten achterin hebben we ook meer samen gedaan. Dat was pas echt heel moeilijk. Het woord boktor kun je bijvoorbeeld bijna niet gebruiken. Het is makkelijk te lezen, maar het komt normaal niet zo voor en dat haalt het niveau heel erg omhoog ... Dus die teksten zijn echt teamwork geweest.

Ik heb nog twee verhaaltjes op dit aviniveau geschreven en omdat ik er nu mee begon en het zelf bedacht had en inmiddels ervaring had, ging dat een stuk makkelijker. Eén van die verhaaltjes gaat waarschijnlijk sowieso uitgegeven worden.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73950 door Annemarie
Bedankt voor jouw reactie, Trenke. Wat een klus is het geweest! Dettie beoordeelt de avi-boeken altijd vrij streng dus als ze enthousiast is, is dat echt een groot compliment.

Leuk dat er waarschijnlijk meer van jouw avi-boeken uitgegeven gaan worden. Dat is goed nieuws.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #73951 door Trenke
Dank je wel voor jouw reactie, Annemarie. Fijn om te horen dat Dettie zo streng is en dat ze dus echt enthousiast is. :)

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #75168 door marjo
Ik vind het ook een heel leuk verhaal, dat mooi uitgewerkt is. Ik denk echter ook dat het nog vrij pittig is voor het E3-niveau.

Plus dat het misschien handiger was geweest om een insect te kiezen dat beter bekend is bij deze jonge kinderen.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #75179 door dettie
Hee grappig, ik vond juist zo leuk dat het nu eens geen lieveheersbeesje of een mier was. Zo zie je maar, hoe smaken en gedachten kunnen verschillen.

Dettie

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #75184 door marjo
Lieveheersbeestje is een te moeilijk woord, en inderdaad een mier is doorsnee. Maar een boktor, die komen kinderen hier in Nederland niet eens tegen toch?

Het is geen kwestie van smaak, maar van bedenken wat kinderen aan zal spreken.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden