Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Becky Albertalli - Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld & zijn liefde voor Blue (15+)

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73493 door dettie

Marjo schreef : Ik vraag me af of het van mij ook een 8 zou krijgen...

Trekt het boek je niet Marjo? Vanwege het onderwerp?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73513 door marjo
Ik herinner me dat het in een catalogus stond en dat ik daar niet bij stil ben blijven staan.

Je weet wel dat zoeken naar liefde mij niet echt trekt. Dan moet er toch wat meer in zitten.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73516 door dettie
Het is geen boek over zoeken naar liefde. Het is een boek over twee jongens die leren omgaan met hun homoseksualiteit. De twee weten dat ze homoseksueel zijn maar hebben het nog niet aan hun ouders en vrienden verteld. Tijdens de email correspondentie praten ze daarover en raakt Simon verliefd op Blue, zijn correspondentievriend, maar vindt dat vreemd van zichzelf, hij weet niet eens wie Blue is. Voor de rest zijn het gewoon twee jongens die naar school gaan, vrienden en vriendinnen hebben, schoolperikelen hebben en thuis natuurlijk af en toe 'last' van hun ouders hebben.

Er zit juist heel veel in het boek. Het is een coming of age verhaal.

Het is ook allemaal heel geloofwaardig en prettig gebracht. Het enige is dat het einde, de laatste bladzijde, een beetje zoet is.

Dettie

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73526 door marjo
Dat is toch liefde, of niet? Geen letterlijk zoeken, maar leren omgaan met.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73530 door dettie
Nee, leren omgaan met homoseksualiteit is voor mij niet hetzelfde als liefde.

Net als een gekleurd, joods, katholiek, moslim, vrouw zijn e.d., is homoseksueel zijn ook een gegeven. En omdat andere mensen daar problemen mee hebben, moet je daar mee leren omgaan. Dat is heel wat anders dan liefde.

Wat liefde is, is weer een heel andere discussie. :D

Dettie

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73534 door marjo
En die ga ik niet voeren.

Maar als je wilt weten wat ik er van vind, dan kun je maar één ding doen...(ha!)

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden