Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Becky Albertalli - Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld & zijn liefde voor Blue (15+)

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73577 door dettie
Homoseksualiteit/Lesbisch zijn is je seksueel aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht, niets meer of minder. Je vrijt dan niet met iemand van het andere geslacht. Dat is een gegeven. Dat is iemands geaardheid. Als je over hetroseksuelen praat, praat je ook niet over liefde maar wel over mensen die op iemand van het andere geslacht vallen.

Maar dat houdt niet in dat je voor iedere man of vrouw liefde voelt of verliefd wordt op elke man of vrouw. Liefde gaat veel verder.

(Maar die discussie gingen we niet voeren :D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 4 maanden geleden #73580 door
Homoseksualiteit mag wel met liefde te maken hebben, maar als ik het goed zie (ik ken het boek niet, hoewel het me wel interessant lijkt), gaat dit boek meer om de problemen die een andere seksuele geaardheid met zich mee kan brengen en dan heeft het boek misschien toch minder met liefde te maken, dan met andere aspecten van het leven, namelijk het accepteren van het anders zijn. En dan zou het dus in zekere zin net zo goed over andere zaken kunnen gaan, die mensen anders maken en voor acceptatieproblemen kunnen zorgen.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73581 door dettie
ja homoseksualiteit kan inderdaad met liefde te maken hebben. Maar in dit boek gaat de correspondentie vooral over het homoseksueel zijn zelf. Hoe vertel je het aan je ouders, wat is een goed moment om dat te doen, hoe zullen hun vrienden reageren enz. Ze stimuleren en helpen elkaar daarmee.

Inderdaad, het gaat om het anders zijn, tenminste wat de maatschappij anders vindt en moeilijk accepteert omdat het buiten het 'normale' valt, (tenminste wat voor normaal aangenomen wordt. ) Als je de twee jongens vervangt door twee mensen die gehandicapt zijn, dan is dat hetzelfde. Ook gehandicapte mensen hebben problemen met hun anders zijn en praten er dan over en proberen elkaar verder te helpen.

Dettie

10 jaren 4 maanden geleden #73582 door
Zo had ik het dus ook begrepen. Ik wilde het woord 'gehandicapt' niet gbruiken, omdat homoseksualiteit op zich niet echt een handicap is. Het is alleen de manier waarop de maatschappij er mee omgaat.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73583 door dettie
Ja ik aarzelde ook om het woord gehandicapt te gebruiken, maar vond het toch wel een duidelijk voorbeeld. net wat jij zegt, het is hoe de maatschappij er mee omgaat.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden