Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Floortje Zwigtman - Schijnbewegingen (15+)

Lees meer
19 jaren 11 maanden geleden - 19 jaren 11 maanden geleden #9418 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je kan je lelijk vergissen in waar een kind aan toe is..maar net zo goed als er jongeren zijn die dit soort boeken helemaal niet aankunnen, zijn er die er absoluut niet van schrikken!

Maar je moet een leeftijd aangeven als leidraad, omdat ouders de boeken die hun kinderen lezen nu eenmaal niet eerst zelf lezen. En dan vind ik 12 veel te jong!
Laatst bewerkt 19 jaren 11 maanden geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

19 jaren 11 maanden geleden #9436 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ja, 12 vind ik voor dit boek ook wel erg jong. Wie adviseert zo'n leeftijd?

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10907 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic 16 jaar
In 'onze' boekhandel lag het boek bij jeugd vanaf 16 jaar.

Ik heb het zelf nog niet gelezen, bij de bieb is het iedere keer weg.

En deel 2??

Overigens wel in huis 'de Wolfsroedel', gekocht voor mijn zoon van 12. Huiveringwekkend verhaal.

Groetjes, Monique
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10909 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Deel 2 is nog niet uit. Dat komt pas uit in februari 2007.

bernadet

die gelijk even de goede linken naar de verslagen geplaatst heeft
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 7 maanden geleden #12244 door MoniquevZ
Beantwoord door MoniquevZ in topic Gekocht
Ik heb Schijnbewegingen uiteindelijk gekocht (met korting) en ben er erg benieuwd naar.

Toen ik jong was, mocht ik alles lezen wat ik wilde en dat vond ik toen heel plezierig. Af en toe gebeurde het dat ik een boek onder ogen kreeg waar ik nog niet aan toe was. Dat legde ik dan uit mezelf wel weg.

Zo is onze zoon van 13 ook wel eens aan een boek begonnen waar hij nog niet aan toe was. Dat belandde vanzelf weer in de boekenkast.

Boeken vind ik ook nog iets anders dan films. Beelden van films blijven soms vastzitten op je netvlies en dat is toch minder prettig dan een paar blz lezen van een boek dat je niet leuk vindt.

Eigenlijk kijken wij ook alle flms (maar ook het journaal) mee met onze kinderen. En sommige films mogen ze ook nog niet zien, omdat wij ze er te jong voor vinden. Wat de kijkwijzer aangeeft, is niet altijd conform aan wat wij v/e film vinden.
Laatst bewerkt doorMoniquevZ.

19 jaren 7 maanden geleden #12245 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ik heb het boek kort geleden via bookcrossing gelezen en vond het een geweldig boek. Leeftijd??? Afhankelijk van het kind. Ik denk dat Monique wel gelijk heeft als ze zegt dat een kind een boek waar het nog niet aan toe is vanzelf wel weglegt. Maar 12 jaar als leeftijd aangeven???

Ikzelf las op mijn vijftiende Jan Wolkers, omdat ik toen in de vierde HAVO zat en dat verplichte literatuur was. Dáár was ik waarschijnlijk wel te jong voor!!

Tijd voor maken pagina: 0.516 seconden