Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Joke Janssen - Lang leve familie! 12+

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69347 door dettie
Joke Janssen - Lang leve familie! 12+ werd gestart door dettie
Hoe zou jij het vinden als je van de ene op de andere dag een ‘logeerbroertje’ kreeg? Nee, geen schattig babybroertje, maar een achtjarige nerd met een brilletje, spillebeentjes en een doodzieke moeder. De twaalfjarige Petra is niet bijzonder enthousiast. Haar leven is al druk genoeg zonder Wouter.

Dit is de flaptekst, het boek is echter wel wat anders dan deze vrij luchtige flaptekst doet vermoeden...

Zie www.leestafel.info/archief/jeugd/joke-ja...-lang-leve-familie-1

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69348 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Joke Janssen - Lang leve familie! 12+
Ik had laatst ook zoiets, niet helemaal misleidend maar wel foutief.

Tja, wie die flapteksten schrijft? Vaak denk je dat ze het boek helemaal niet gelezen hebben. Dan zouden ze het altijd nog even kunnen vragen aan de schrijver, maar dat gebeurt ook niet.

10 jaren 10 maanden geleden #69350 door
Het vreemde is dat ik bij de flaptekst helemaal geen luchtig boek verwacht, maar misschien heeft dat ook te maken met het feit dat ik het woord 'nerd' niet met een vervelend persoon associeer, maar eerder met een slimme jongen die in sociaal opzicht misschien niet zo handig is.

Ik ben het wel met je eens dat flapteksten je soms het gevoel geven dat men het boek niet heeft gelezen. Dat vind ik bij deze flaptekst helemaal niet.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69351 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Joke Janssen - Lang leve familie! 12+
Dit is de hele flaptekst: (heb die nu ook bij de recensie gezet)

Hoe zou jij het vinden als je van de ene op de andere dag een ‘logeerbroertje’ kreeg? Nee, geen schattig babybroertje, maar een achtjarige nerd met een brilletje, spillebeentjes en een doodzieke moeder. De twaalfjarige Petra is niet bijzonder enthousiast. Haar leven is al druk genoeg zonder Wouter.

Ze heeft haar handen vol aan haar megaonhandige vader, haar herstellende moeder, haar bemoeizieke tante en de kennismaking met de middelbare school. Verder is er iets vreemds aan de hand met de moeder van haar nieuwe vriendin Dominique …

Eerlijk, direct en met humor schrijft Petra in haar dagboek over haar leven. Het wordt een zomer die ze niet snel zal vergeten. De zomer dat ze zus werd.

Het lijkt op een gezellig meisjesboek en dan krijg je dus een behoorlijk aangrijpend verhaal over een jongetje waarvan de moeder kanker heeft en overlijdt en ook nog vader heeft waar nogal wat heftigs mee aan de hand is.

Ik vind het misleidend. Ze verlegen de kern van het verhaal naar een luchtiger geheel.

Lees meer
10 jaren 10 maanden geleden #69352 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Joke Janssen - Lang leve familie! 12+
Ik had laatst ook een flaptekst die niet klopte. Raar is dat. Net wat jullie al schrijven: alsof degene die de flaptekst heeft geschreven, het boek niet gelezen heeft.

Dit boek lijkt me best heftig. Het is helaas een onderwerp waar veel te veel kinderen mee te maken krijgen.

<t></t>

10 jaren 10 maanden geleden #69353 door
Ik lees daar nu niet direct een luchtig verhaal in. Het wordt hooguit aantrekkelijk gemaakt voor de lezer. De flaptekst is natuurlijk wel bedoeld om het boek te verkopen, dus men moet het verhaal wel op een aantrekkelijke manier brengen. dus legt men een beetje de nadruk op de humor, die het boek misschien ook wel heeft. Ik vind het duidelijk genoeg dat het een boek over problemen is. Ik vraag me af hoe de flaptekst eerlijker zou moeten zijn, zonder dat het boek z'n doelgroep niet bereikt. Een flaptekst is uiteindelijk ook een vorm van reclame. De lezer moet door de flaptekst over de streep getrokken worden.

Tijd voor maken pagina: 0.545 seconden