Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sven Nordqvist - Vossenjacht vanaf ca. 5 jaar

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68613 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sven Nordqvist - Vossenjacht vanaf ca. 5 jaar
het kwam me al zo bekend voor maar ik heb het boek Op stap met Pettson en Findus! gelezen, is voor 3 jarigen, dus veel minder tekst maar ook zulke leuke tekeningen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Onderwerp Auteur
10 jaren 11 maanden geleden #68615 door
Die tekeningen zijn inderdaad altijd fantastisch.

• Onderwerp Auteur
10 jaren 11 maanden geleden #68617 door

Dettie schreef : Hoi Renate, de recensie staat op de site. Ik heb er vanaf 5+ van gemaakt. Zo staat het o.a. bij pluizer be aangegeven, www.pluizer.be/kinderboeken-jeugdboeken/vossenjacht die site is altijd erg nauwkeurig en davidsfonds zelf heeft een pakket Findus boeken vanaf 3 jaar www.davidsfonds.be/publisher/edition/detail.phtml?id=3453

Maar daar zit een kijkboek bij dacht ik, dus ik heb het gemiddelde maar aangehouden en er vanaf ca. 5 jaar van gemaakt.

Dettie

Uit de bespreking bij Pluizer, over de herziene vertaling:

Ik vraag me wel af of er geen vertaal(?)fout in de tekst is geslopen. Terwijl ze hun snode plannen smeden, maant Pettson Findus een drietal keer aan om bij hem te blijven. De derde keer gebruikt Pettson hiervoor precies hetzelfde argument als de tweede keer: "kom maar mee, Findus, want straks ontploft de kip als je erbij staat". Een heerlijk voorlees- en kijkboek.

In mijn versie staat als derde argument "straks ontplof je."

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68624 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sven Nordqvist - Vossenjacht vanaf ca. 5 jaar
Dan hebben ze het misschien al aangepast?

Dettie

• Onderwerp Auteur
10 jaren 11 maanden geleden #68626 door
Dat denk ik niet, want ik geloof dat mijn boek uit 1986 is. Dat zou dus betekenen dat de fout in de herziene versie zit. M'n vader heeft wel een paar andere foutjes ontdekt, zoals 'lachtte' en "mannen met een geweer betrouw ik niet" Het zou toch 'vertrouw' moeten zijn?

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68627 door dettie
Ik vond dit op internet

betrouwen

toeverlaat, vertrouwen vertrouwen

Gevonden op www.woorden-boek.nl/woord/betrouwen

Betrouwen

Let op: Spelling (deels) uit 1864: [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik betrouwde, heb betrouwd), [figuurlijk] door trouwen verwerven; vertrouwen stellen in; iets - aan [iemand] , toever trouwen.

Gevonden op www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0005.htm

het zou dus wel kunnen maar zelf had ik er nog nooit van gehoord. Is waarschijnlijk een ouderwets woord denk ik.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.447 seconden