Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Suzanne Young - De behandeling (14+)

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68543 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)
Ik vraag me af of het echt zo anders was vroeger. Je had toen ook van die series goed verkopende boeken denk ik. In ieder geval in de tijd dat mijn kinderen opgroeiden. Puk en Muk, Wipneus en Pim (fantasy avant la lettre!) Snelle Jelle, Arendsoog, Floortje Bellefelur, De dolle tweeling. Je kan echt niet zeggen dat dat zulke verheffende boeken waren/zijn.

En dat inspelen op het succes van de een, dat gebeurt overal, en ik vind het wel logisch. Dat we het liever anders zouden zien, tja.

Ik vind fantasy niet allemaal een pot nat, maar die boeken over sms-ende meisjes, die vaak wel.

Er zijn nog steeds boeken zoals die van Beckman, en het zijn de ware lezers die ze verslinden. Zoals wij vroeger de ware lezers waren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68544 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)
Ik herinner me ineens weer de boekjes over manage Picadero. Wat heb ik gezwijmeld. Het verhaal van deel 1 was heel afgezaagd: man en vrouw mochten elkaar niet, werden verliefd, ruzie door misverstand, alles kwam goed. Het hoogtepunt in het boek was een doodeenvoudige kus. Ik vond het prachtig! Dus ja, vroeger waren die boekjes er ook al en toch is het met mij helemaal goed gekomen. :)

www.goodreads.com/series/69465-picadero

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68549 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)

marjo schreef : Ik vraag me af of het echt zo anders was vroeger. Je had toen ook van die series goed verkopende boeken denk ik. In ieder geval in de tijd dat mijn kinderen opgroeiden. Puk en Muk, Wipneus en Pim (fantasy avant la lettre!) Snelle Jelle, Arendsoog, Floortje Bellefelur, De dolle tweeling. Je kan echt niet zeggen dat dat zulke verheffende boeken waren/zijn.

Dat vind ik niet te vergelijken, er was vroeger gewoon niets anders. Er waren niet van die enorme aantallen boeken als nu. Mensen hadden er gewoon geen geld voor om boeken aan te schaffen en hadden ook geen boekenkasten vol boeken, je was al blij als je een boek kreeg of kon kopen. Je was afhankelijk van het aanbod van de bibliotheek en niet van de boekwinkels. Er was gewoon heel weinig. Maar naar mijn idee werd toch meer gekeken naar kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Nu hebben mensen keus genoeg en zo gauw iets goed verkoopt spelen al die uitgeverijen er op in en word je platgegooid met hetzelfde soort boeken puur uit winstbejag en volgens mij was er vroeger toch meer het besef wát er geboden werd.

Maar ik stop ermee want ik merk dat ik er somber van word omdat ik het gevoel heb dat jullie je aangevallen voelen en maar denken dat ik alleen maar mopper omdat ik niet van fantasy houd. Maar dat bedoel ik niet. Ik stel iets aan de kaak wat ik steeds meer zie gebeuren maar kan dat kennelijk niet overbrengen.

Dus ik stop er liever mee.

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68550 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)
Goed hoor. Ik heb me in ieder geval geen moment aangevallen gevoeld. We verschillen hierover van mening, dat blijft zo en dat is prima. Het zou een saaie boel worden als we het alleen maar met elkaar eens zouden zijn!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68551 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)
je brengt het prima over, maar je hebt toevallig met twee fantasyliefhebbers te maken. Stel nou dat wij weg waren van de meidenboeken...dat was pas erg!!

t'is aaltij wè..

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68552 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Suzanne Young - De behandeling (14+)
Nou ik breng het dus niet goed over want het gáát dus niet alleen om fantasyboeken. Ik meld ook steeds andere genres erbij. Het gaat om alles wat aangeboden wordt omdat één serie succes heeft, dan gaan alle uitgeverijen dat uitgeven om geld te verdienen, de kwaliteit doet er niet meer toe.

50 tinten grijs... hup allerlei erotische boeken. Harry Potter hup fantasyboeken. Of ze nu goed of slecht zijn, als ze er maar zijn. Bij kinderboeken vind ik dat kwalijk.

Maar ik kan het toch niet duidelijk maken dus ik stop nu echt. Ik word er echt somber van omdat ik het maar niet over kan brengen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.513 seconden