Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Richelle Mead: Vampire Academy (13+)

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58611 door marjo
Richelle Mead: Vampire Academy (13+) werd gestart door marjo
Lekker wegkruipen met vampiers...ja, hoor dat kan best! Alleen wordt het wat spannender dan andere romantische boeken.

Lees meer: www.leestafel.info/archief/jeugd/richelle-mead-vampire-academy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58634 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Richelle Mead: Vampire Academy (13+)

Dit is zo’n beetje de achtergrond van de zes boeken die verschijnen over Rose Hathaway en Lissa

Dragomir, waarvan onderhavig boek het eerste is.

Ga je die ook allemaal lezen?

Mijn tenen gaan eigenlijk een beetje krommen bij dit soort boeken. Het boek heeft al het uiterlijk van een chicklit

met een beetje kinky dames op de cover. En als ik het zo lees is het verhaal is eigenlijk een soort romannetje, met

bloedzuigende vampiers en andere vreemde dingen. Het zal best spannend zijn maar niet 'het betere' boek voor

een jongere, meer een boek van 100 in een dozijn.

Het is niet omdat ik persoonlijk een afkeer van dit soort boeken heb maar ik zou echt niet staan te springen van

blijdschap als ik kinderen had en zij dit soort boeken zouden lezen. Ik zou toch heel snel proberen ze verhalen met

wat meer diepgang te geven, een liefdesverhaal en goed en kwaad kan ook in andere vaatjes gegooid worden, en

dan zo dat een jongere er écht wat aan heeft.

Als ze maar lezen is de veelgezegde uitroep, maar bij dit soort boeken denk ik bijna, dan maar niet lezen.

Je hoopt toch echt dat niet ieder kind dit gaat lezen.

Sorry dat ik zo fel ben, het is niet persoonlijk bedoeld en ligt niet aan jouw recensie maar wel aan het boek. Niet

erg verheffend allemaal (ik heb andere o.a. engelse -ook lovende- recensies gelezen over de film) Ik snap nooit zo

goed dat een uitgever hier achter kan staan, zeker als het voor jongeren is. Als het maar verkoopt? Zoiets?

Hier de trailer van de film

www.nytimes.com/movies/movie/463025/Vampire-Academy/trailers

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58639 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Richelle Mead: Vampire Academy (13+)
Het is helemaal niet slecht geschreven en de karakters worden redelijk goed uitgediept. De afwerking is ook prima: geen enkele schrijffout of tikfout. Het valt dus wel mee. Ik heb wel eens echt slechte boeken gezien, die ik niet eens in de bibliotheek zou zetten. Ik geef toe dat ik hier ook over twijfel, maar dan bedoel ik: de schoolbibliotheek, omdat je daar best een beter aanbod mag hebben. In de openbare bieb mag het best aanwezig zijn.

Die cover, tja, dat is toch om die jongere meiden te trekken, om te verkopen. Dat kunnen we niet verbieden.

En ik heb me er al lang bij neergelegd dat kinderen niet willen lezen wat ik ze aanbeveel. Dus dan zeg ik toch: misschien is het toch een opstapje naar meer.

100 in een dozijn, ja, dat is het wel. Maar ik kan je zeggen dat dit boek beter is dan een bouquetje..

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58643 door dettie
Ja sorry, ik word zo fel van dit soort boeken.

Kinderen krijgen via tv al allerlei pulp voorgeschoteld en dan denk ik moet dat dan ook nog in kinderboeken? Alsjeblieft niet.

Een klein beetje censuur in de openbare bibliotheek mag er ook wel zijn. Met een bibliotheek wil je kinderen de kans

bieden vrij goedkoop boeken te kunnen lezen maar bied dan ook een beetje kwaliteit aan zodat ze er ook wat aan

hebben.

Hier zie ik alleen maar geweld en onzin eigenlijk. Maar ja, dit is een van m'n stokpaardjes...

Ik zal er maar weer snel af stappen.

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58645 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Richelle Mead: Vampire Academy (13+)
Ik zou het heel graag net zo zien als jij dat wil, maar het is niet reëel. Helaas.

Want -zeker in deze tijd met moderne apparatuur!- dan lezen ze helemaal niet meer..

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58646 door dettie
Ja ik weet het maar soms moet ik even briesen :)

Zo jammer, lezen kan zoveel goeds brengen en is zo leuk.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.587 seconden