Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Diane Put & Suzanne Diederen - Als de maan lacht 4+

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56996 door dettie
een mooi, integer en lief prentenboekje over verlies en afscheid nemen.

zie www.leestafel.info/archief/jeugd/diane-put-als-de-maan-lacht

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57003 door marjo
'vriendelijke aandacht', grappig gezegd.

Het blijft me eigenlijk verbazen dat je alle ellende wel in dit soort jeugdboekjes wilt lezen en in romans moet je er niets van weten!

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57006 door dettie
Het verschil tussen kinderboeken en romans is dat in kinderboeken de dingen gepresenteerd worden zoals ze zijn.

Het kind is verdrietig net als haar papa en ze benoemen het zoals het is. De koekjes van oma zijn lekker maar mama maakte ze lekkerder enz. Precies wat je op die momenten voelt en mist.

In romans worden er soms verhalen omheen geweven waar de honden geen brood van lusten en dat staat me inderdaad regelmatig erg tegen. Maar een goede roman die verlies en afscheid nemen eerlijk en goed beschrijft, ja dat wil ik wel lezen.

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57009 door Annemarie
Wat een lief en integer boek. Knap hoor om op deze manier over zo'n moeilijk onderwerp te schrijven.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57018 door dettie
Ik liep er nog over na te denken waarom in kinderboeken wel en in veel romans niet.

In romans worden er vaak van die bizarre dramaverhalen omheen verteld waar ik dus totaal niet van houd.

Kinderboeken brengen het vaak terug tot de essentie, tenminste kinderboeken voor heel jonge kinderen.

Daar houd ik wel van. Er wordt eerlijk gemeld wat de pijn is, en dat iemand verdrietig kan zijn.

In weinig woorden wordt precies verteld waar het om gaat.

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #57020 door marjo
Tja, ik vind het juist prettiger als dit soort dingen verhuld worden, 'verstopt' voor zover je dat kan zeggen, in een goed verhaal. Ik sluit nu even akelige thrillers uit, want daar is het er natuurlijk niet om te doen dat je er van leert.

Niet dat het niet in sommige gevallen goed is als je duidelijk ergens kunt lezen hoe het zit, en misschien ook wat je er aan kunt doen, maar dat zijn dus het soort boeken die ik dan weer niet wil lezen.

Tijd voor maken pagina: 0.597 seconden