haha ja het lijkt er wel op hè dat we ons kindje verdedigen.
Van de prentenboeken is het verhaaltje ook niet altijd even geweldig maar de combinatie met de afbeeldingen maken het wel weer goed, ik kan erg van genieten als ik zie hoe een tekst en illustraties samenvallen. Je ziet ook wat het voor betekenis zo'n boekje heeft voor een kind.
Je hebt inderdaad aldoor gezegd dat het merendeel niet slecht is.
Maar, net als bij chicklits denk ik dan wát maakt het dan de moeite van het lezen waard? Bij chiklits weet je bijna aan het begin al hoe het af zal lopen en mij gaan die verhalen gewoon erg vervelen, hoewel er heel soms ook een goede tussen zit net als bij romannetjes soms ineens een goed verhaal met inhoud kan zitten. Maar dat is maar heel zelden, 1 x per 2 jaar of zo, de rest is allemaal behoorlijk oppervlakkig en veel van hetzelfde. Na 2-3 boeken weet je het wel.
De Baeckens boeken komen bij mij ook zo over. Veel van hetzelfde, een bepaalde opbouw en goed tegen slecht en goede overwint, een vast concept. Ik snap eigenlijk gewoon niet waarom mensen datzelfde steeds maar willen lezen.
Maar ja, gelukkig voor de schrijvers denkt niet iedereen zoals ik.
En nu stop ik met het kindje verdedigen haha want in feite snappen we elkaar wel maar hebben we zo onze eigen voorkeuren.
Dettie