Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Bjorn van den Eynde - Het Romeo en Juliet mysterie (13 +)

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48731 door dettie
haha ja het lijkt er wel op hè dat we ons kindje verdedigen.

Van de prentenboeken is het verhaaltje ook niet altijd even geweldig maar de combinatie met de afbeeldingen maken het wel weer goed, ik kan erg van genieten als ik zie hoe een tekst en illustraties samenvallen. Je ziet ook wat het voor betekenis zo'n boekje heeft voor een kind.

Je hebt inderdaad aldoor gezegd dat het merendeel niet slecht is.

Maar, net als bij chicklits denk ik dan wát maakt het dan de moeite van het lezen waard? Bij chiklits weet je bijna aan het begin al hoe het af zal lopen en mij gaan die verhalen gewoon erg vervelen, hoewel er heel soms ook een goede tussen zit net als bij romannetjes soms ineens een goed verhaal met inhoud kan zitten. Maar dat is maar heel zelden, 1 x per 2 jaar of zo, de rest is allemaal behoorlijk oppervlakkig en veel van hetzelfde. Na 2-3 boeken weet je het wel.

De Baeckens boeken komen bij mij ook zo over. Veel van hetzelfde, een bepaalde opbouw en goed tegen slecht en goede overwint, een vast concept. Ik snap eigenlijk gewoon niet waarom mensen datzelfde steeds maar willen lezen.

Maar ja, gelukkig voor de schrijvers denkt niet iedereen zoals ik. :D

En nu stop ik met het kindje verdedigen haha want in feite snappen we elkaar wel maar hebben we zo onze eigen voorkeuren.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48750 door dettie
Op het gevaar af en drammer te zijn... Dit stond in de mail van Eyra bij een boek. Dat spreekt me erg aan, en het boek was ook nog eens heel leuk.

Uitgeverij Buitenzorg is een kleine uitgeverij met leesbevorderingsprojecten rond boeiende thema's voor kinderen. Zij zijn erg enthousiast en hebben naast een taal- en letterkundige ook een onderwijskundige achtergrond, en veel ervaring met kinderen en tieners.

Zij vinden het belangrijk dat kinderen vroeg plezier krijgen in lezen, en dat ze blijven lezen als ze ouder worden. Daarom geven zij boeken uit met een schrijfstijl, die wat hen betreft best een beetje onconventioneel mag zijn.

Dettie

Lees meer
13 jaren 8 maanden geleden #48758 door marjo
Ik ben alleen maar blij dat ook het betere boek een kans krijgt, maar nou ja, ik ben ook blij als een kind dat liever niets leest, dan toch een Geronimo uitleest!

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden