Er is niets mis met James Bond maar je kunt niet zeggen dat het inhoud heeft. Het gaat om een mooie man en vrouw die leuk stoeien met elkaar en de man heeft nog leuke speeltjes die hij kan gebruiken in zijn spionagewerk. Dit aldoor in een ander jasje verpakt. Veel meer is het niet. Ik heb daadwerkelijk Pippi gelezen en vond het geweldig en vond Tommi en Anika op tv maar sloom, veel minder leuk dan in de boeken. Jip en Janneke, Abeltje, Wiplala, Floddertje zijn toch heerlijke boeken? Kan me niet voorstellen dat kinderen dat lazen omdat papa of mama het zulke leuke boeken vonden. Daarnaast las ik natuurlijk ook andere boeken zoals van Jaap ter Haar (de olijke tweeling) Pinkeltje, Wipneus en Pim en ook de Kameleon en zo.
Maar het lijkt wel of je steeds maar gewoon moet vinden dat er steeds meer makkelijk te lezen boeken met weinig in houd verschijnen ipv goede boeken. En dat onder het mom van, als het kind maar leest, waarom dan niet gelijk goede maar ook heel leuke boeken voorschotelen?
Het is nu net als met televisieprogramma's. De programma's met een beetje inhoud komen zelden op een gewone tijd tenzij het om een spelletje gaat. Ook dat is normaal aan het worden. We worden overladen met slechte tv, slechte boeken en bizarre dingen onder het mom dat mensen dat willen, ik geloof daar niets van, we krijgen gewoon niets anders voorgeschoteld en dat wordt zo sensationeel gebracht dat iedereen wel moet kijken of lezen anders hoor je er niet bij.
De veelgehoorde klacht bij de debutantendagen was, waarom zou ik komen? Ik ken die schrijvers niet! (dus is het ook niets).
Ik kom er nu eens tegen in opstand en zeg er eens wat van.
Uch Witte veder heeft gesproken
Dettie