Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marian De Smet - Rotmoevie 14+

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58204 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Marian De Smet - Rotmoevie 14+
Dat zal in ieder geval onze richtlijn zijn. Maar het is precies zo zoals jij zegt Annemarie: het ene kind is het andere niet. Al maakt dat dan ook weer niet uit, want waar een kind niet aan toe is leest het vaak overheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66459 door
Beantwoord door in topic Re: Marian De Smet - Rotmoevie 14+

Dettie schreef : Het lijkt me een heel zwaar en triest verhaal of valt dat wel mee?

Het heet niet voor niks rotmoevie ipv. roadmovie denk ik dan.

Dettie

Dit verhaal bevat enkele emotionele stukken, maar het is vooral een boek om eens na te denken over hoe onze wereld in elkaar zit. In dit verhaal worden een aantal onderwerpen besproken, waar niet zoveel of te weinig over gesproken wordt in het dagelijkse leven. De titel van het boek heeft te maken met de personages die het woord 'roadmovie' vervormen naar het woord 'Rotmoevie, omdat ze situaties meemaken die 'rot' zijn. Daarnaast staat de reis die ze maken centraal in het verhaal en dit verwijst naar het woord 'roadmovie'. Met andere woorden: het boek bezit enkele emotionele momenten, maar overdrijven doet het niet.

Alison

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66462 door
Beantwoord door in topic Re: Marian De Smet - Rotmoevie 14+

Marjo schreef : Erg mooi, en dan te bedenken dat ik het niet wilde lezen omdat de omslag me niet aanstond..

Ik zie alleen dat jij het een categorie lager inschat? Het wisselt nogal bij de beschrijvingen zie ik, maar ik vind het toch wel een Young Adult..15 plus dus.

Lees meer: www.leestafel.info/jeugdboeken-15

Ik had hetzelfde probleem. De cover sprak mij totaal niet aan, omdat ze te chaotisch is. Daarnaast komt het lettertype van de omslag nogal slordig over. Met de leeftijdcategorie ben ik het me u eens. Dit boek kan namelijk nog onderwerpen bevatten die voor sommige leeftijden ongeschikt zijn. Ik zou dit boek aanraden voor jongeren met leeftijd 14-17 jaar.

Alison

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66468 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marian De Smet - Rotmoevie 14+
Wat goed om te lezen dat jij ook van dit boek genoten hebt Alison. Ik ben het met je eens dat het geen overdreven zwaar verhaal is.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden