Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welkom Mirjam Oldenhave

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19020 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Hoi Mirjam...

Ik heb twee vragen,

Wat ons opviel bij het lezen van je boeken is dat er zoveel humor in zit, ikzelf heb meerdere malen hardop zitten lachen, en ik heb bij anderen gelezen dat dat dat ook het geval was,

is dat iets wat je bewust in je boeken probeert te stoppen?

En test je dat ook uit op kinderen als je schrijft.

En mijn tweede vraag is iets wat ik me vaker afvraag bij kinderboekenschrijvers..hoe gaat dat met de illustraties..heb jij daar een stem in wie de boeken illustreert, en is er dan ook nog overleg over hoe de personages eruit zien.

Het lijkt mij zo raar ..als je schrijft heb je vast bepaalden beelden bij de personages, en dan ben je min of meer overgeleverd aan de illustrator.

Groeten

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19021 door oldenhave
Beantwoord door oldenhave in topic Re: bericht

WilV schreef : stop je ook bewust een bepaalde boodschap in je boeken, een moraal zeg maar, of bepaalde normen of waarden?

Groeten,

Willeke

Dag Willeke,

Niet bewust, maar ik ontkom er niet aan om mijn eigen normen door te laten sijpelen. Net zoals er bijvoorbeeld altijd wel ergens een hond opduikt.
Laatst bewerkt dooroldenhave.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19022 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht

Net zoals er bijvoorbeeld altijd wel ergens een hond opduikt

Echt waar..wat grappig.

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19023 door oldenhave

WilV schreef : Ik heb twee vragen,

Wat ons opviel bij het lezen van je boeken is dat er zoveel humor in zit, ikzelf heb meerdere malen hardop zitten lachen, en ik heb bij anderen gelezen dat dat dat ook het geval was,

is dat iets wat je bewust in je boeken probeert te stoppen?

En test je dat ook uit op kinderen als je schrijft.

Hoi Willeke!

Dank je wel, dat is fijn om te lezen. Ik denk dat ik het er wel bewust in stop, dan maak ik bijvoorbeeld de beste vriendin, dus de bijpersoon een beetje gek.

Nee, ik test dat niet specifiek uit. Ik hoorde laatst van een meisje dat helemaal niet om mees Kees moest lachen, omdat ze zich zo'n zorgen maakte over die klas.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19024 door oldenhave

WilV schreef : En mijn tweede vraag is iets wat ik me vaker afvraag bij kinderboekenschrijvers..hoe gaat dat met de illustraties..heb jij daar een stem in wie de boeken illustreert, en is er dan ook nog overleg over hoe de personages eruit zien.

Het lijkt mij zo raar ..als je schrijft heb je vast bepaalden beelden bij de personages, en dan ben je min of meer overgeleverd aan de illustrator.

De uitgever doet een voorstel over de illustrator, maar je hebt zelf het laatste woord. Ik ben helemaal weg van Rick de Haas, die mees Kees tekent. Ik heb net, tien minuten geleden de kaft binnen van deel drie. Móóói! Jammer dat ik hem hier niet kan inplakken!

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #19025 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Waar ik zo vreselijk benieuwd naar ben... Heb je Neprap wel eens door kinderen gespeeld gezien? En zo ja? Hoe was dat? Verzinnen ze er dan ook nog dingen bij of spelen ze het zoals in het boek staat?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.398 seconden