Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Welkom Mirjam Oldenhave

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18986 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Ik bijna. Naast het schrijven doe ik ieder kwartaal nog twee freelance schrijfkarweitjes. De rest van het werk van mijn tekst- en redactiebureau heb ik intussen afgestoten. Het gaat lekker dus. Volgend jaar komt mijn tiende boek uit.

Brigitte
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18988 door Brigitte
Beantwoord door Brigitte in topic Re: bericht
Hoeveel titels heb je intussen gemaakt?
Laatst bewerkt doorBrigitte.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18989 door oldenhave
Beantwoord door oldenhave in topic Re: bericht
Dettie, het is inderdaad zo dat mijn pleegkinderen heel erg inspirerend zijn voor het schrijven. Het zijn vaak creatieve, extraverte kinderen, dus ik kan zo met pen en papier achter ze aanlopen voor goeie teksten.

Dat ik eerst met moeilijk opvoedbare kinderen heb gewerkt is geen aanleiding geweest voor het verzorgen van pleegkinderen.

Ik schrijf inderdaad van negen tot vier, ook als ik ongeinspireerd ben. Ook aan saaie teksten heb ik iets, namelij"k: schrappen en dan weten wat je fout hebt gedaan.
Laatst bewerkt dooroldenhave.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18990 door oldenhave
Beantwoord door oldenhave in topic Re: bericht
Klinkt goed, Brigitte!
Laatst bewerkt dooroldenhave.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18991 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
O je..ik ben te laat, ik kreeg onverwacht bezoek..

Eerst maar even zeggen hoe leuk ik dit initiatief vind, en hoe leuk ook natuurlijk dat je er aan mee werkt.Ben je er morgen weer, begreep ik dat nu goed?

Voor de zekerheid alvast maar nu even een vraag... stop je ook bewust een bepaalde boodschap in je boeken, een moraal zeg maar, of bepaalde normen of waarden?

Groeten,

Willeke
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 8 maanden geleden #18996 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Van te voren wist ik niet dat ik er zelf moeite mee zou hebben om rond deze tijd achter de pc te zitten..tja, vandaag was lastig, morgen ook.

Maar ik zie natuurlijk wel de vragen en antwoorden hier. Dan maar even niet zo snel contact..

Ergens zei je in een interview dat een boek zichzelf schrijft. Je had wel plannen, maar zo gauw je gaat zitten, doet het boek het zelf. Zoiets zei je.

Maar een boek als 'Pizza Pikante' (louter avontuur) is heel anders dan 'niet verder vertellen' (themaboek), en dan heb je ook nog boeken voor beginnende lezers.

Kan een idee voor een avonturenboek ineens toch uitdraaien op een themaboek voor oudere kinderen? Hoe doe je dat?

En heb je nog tijd om zelf boeken van andere jeugdboekenschrijvers te lezen, of doe je dat liever niet?
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.419 seconden