Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nominaties spannend samenleesboek?

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #60058 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Nominaties spannend samenleesboek?
Oudjes uit de 'ongelezen'kast of zo? Ik zal eens kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #60063 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Nominaties spannend samenleesboek?
Ik zit nu aan blz 107 en momenteel trekt het niet meer. Het eerste deel trok me heel erg. Bam direct volle bak en helemaal mijn genre, een stevige thriller maar sinds blz 27 is het genre van een stevige thriller naar een spionageverhaal verplaatst en dat ligt me niet echt. Naar het schijnt wordt het weer beter...

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #60065 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Nominaties spannend samenleesboek?
Ik denk ook nog mee hoor maar ik weet nog even niks.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 4 dagen geleden #60182 door marjo
Ik zou in mijn kast kijken. Deze stonden daar en dus maakt het mij niet uit wleke het eventueel zou worden.

Ann Cleeves: Lokvogel (432pag)

Drie vrouwen werken aan een milieuproject in het noorden van Engeland. In dit onherbergzame gebied zijn ze op elkaar aangewezen, maar geen van hen speelt open kaart. Ieder heeft zo haar eigen belangen.

Voor teamleidster Rachel is het project de perfecte gelegenheid om haar zelfvertrouwen terug te winnen, nadat haar baas en minnaar haar heeft vernederd. Anne, de botaniste, ziet het als een kans om haar lang gekoesterde plannen te verwezenlijken. En dan is er Grace, de zoöloge, een wereldvreemde, zonderlinge vrouw die door haar beide collega´s met wantrouwen wordt bekeken.

Sara Blaedel: De vergeten zusjes (346 pag)

In een bos bij Kopenhagen wordt het lichaam van een vrouw gevonden. Het slachtoffer blijkt Lisemette te zijn, de helft van een tweeling. De meisjes zijn dertig jaar geleden in een zwakzinnigeninrichting opgenomen en daar overleden aan een longontsteking. Maar als Lisemette al die tijd nog in leven was, wat is er dan met haar zus gebeurd? Tegelijkertijd wordt hetzelfde gebied getroffen door een serie verkrachtingen en moorden, net als drie decennia daarvoor. Tijdens het onderzoek blijkt dat er meer aan de hand is dan rechercheur Louise Rick zich had kunnen voorstellen.

Camilla Lackberg: Zeemeermin (413 pag)

In Fjällbacka is een man spoorloos verdwenen. Onderzoek van inspecteur Patrik Hedström en zijn collega's levert niets op. Vier maanden later wordt de man alsnog gevonden: vastgevroren in het ijs. Hij is vermoord.

In dezelfde periode ontvangt een kennis van het slachtoffer, de schrijver Christian Thydell, anonieme dreigbrieven. Thydell is druk met de lancering van zijn roman Zeemeermin en heeft geen zin om de politie in te schakelen. Uitgerekend op de avond van de boekpresentatie krijgt hij weer een uiterst intimiderende brief. Erica Falck, bevriend met de jonge schrijver, maakt zich zorgen en laat een van de brieven aan Patrik zien. Hij realiseert zich dat Christian in groot gevaar is: de afzender koestert een enorme wrok jegens hem en toont zich een zeer labiel persoon die geweld niet schuwt. Dan wordt in het dorp het lichaam van een tweede vermoorde man gevonden. Geen toeval, zo blijkt al snel.

Lees meer
12 jaren 4 dagen geleden #60183 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Nominaties spannend samenleesboek?
De vergeten zusjes vond ik in ieder geval heel goed. Heftig ook. Volgens mij heb ik Zeemeermin ook al gelezen. Camilla Lackberg valt nooit tegen.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 4 dagen geleden #60185 door marjo
Dus wat jou betreft wordt het Ann Cleeves?

Tijd voor maken pagina: 0.471 seconden