Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Viveca Sten - Hogere kringen

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73352 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Viveca Sten - Hogere kringen
Ja, inderdaad. Een akelige vrouw.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jaren 4 maanden geleden #73355 door
Beantwoord door in topic Re: Viveca Sten - Hogere kringen
Ik moet zeggen dat ik wel eens een punthoofd begin te krijgen van de relatie van Nora en Hendrik. De moeder van Hendrik bemoeit zich overal mee en Hendrik lijkt meer bezig om z'n moeder tevreden te stellen, dan om ook eens naar Nora te luisteren. Ja, hij luistert misschien wel naar Nora, maar doet uiteindelijk toch wat hij wil. Het zal wel weer aan z'n opvoeding liggen. De ouders van Nora mogen dan wel veel aanwezig zijn, omdat ze in de buurt wonen, maar ze lijken een veel minder belangrijke rol te spelen. Het boek zou een stuk dunner zijn als de huwelijksperikelen van Nora en Hendrik niet zo uitgebreid besproken zouden worden.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73356 door Annemarie
Die huwelijksperikelen maken het juist heel menselijk. Als je met iemand trouwt, krijgt je er een hele schoonfamilie bij. En ook als je niet goed met elkaar overweg kunt, zit je met elkaar opgescheept. Ik denk dat veel lezers het heel herkenbaar vinden.

<t></t>

10 jaren 4 maanden geleden #73358 door
Op zich wel, maar ik vind de verhalen over het huwelijk van Nora en Hendrik weinig aan het verhaal toevoegen. Ze zijn ook niet echt de hoofdpersonen van het boek. Als het nu om de huwelijksperikelen van de hoofdpersonen in het boek zou gaan, zou ik er minder bezwaar tegen hebben.

Lees meer
10 jaren 4 maanden geleden #73359 door Annemarie
Nora is wel een hoofdpersoon in de reeks. In het ene boek wat meer dan in het andere. Het privéleven van Thomas komt ook aan bod. Ik vind het wel mooi in balans zo.

Grappig dat jij het anders beleeft. Zo zie je maar: een boek kan op meerdere manieren ervaren worden.

<t></t>

10 jaren 4 maanden geleden #73361 door
Ik zie Nora eerder als een bijfiguur. Dat het privéleven van Thomas aan bod komt, vind ik vanzelfsprekend, maar als ik Nora was, had ik Hendrik al lang gezegd dat hij maar weer bij z'n moeder moest gaan wonen. Echt boeiend vind ik de huwelijksperikelen van Nora nu ook weer niet. Hendrik is een slappe zak, die alleen maar aan zichzelf denkt en z'n moeder op een voetstuk heeft staan en Nora is een sympathieke vrouw, die te weinig voor zichzelf opkomt. Op zich maakt het mij niet uit, dat het toegevoegd wordt aan het verhaal, maar de boeken zouden naar mijn mening gemakkelijk zonder kunnen. Het maakt de boeken vooral extra dik, waardoor ze misschien wat van hun aantrekkingskracht kwijt raken.

Tijd voor maken pagina: 0.410 seconden