Bedankt Christine dat je ons een inzicht in jouw manier van schrijven hebt gegeven. Heel boeiend. Ik kan me wel voorstellen dat een schokkend stukje steeds minder schokkend is naarmate je het vaker overleest. Hoewel ik het nog steeds te heftig vind, snap ik wel dat je op deze manier duidelijk hebt willen maken hoe de dader zo verdorven is geworden. Zou je er bij je volgende boek eventueel weer voor kiezen om op zo'n schokkende manier te beginnen? Ik vind het ook wel mooi als je als lezer al wel weet waar de moordenaar toe in staat is (bijvoorbeeld dat hij zijn moeder heeft gedood) en dat je er dan later stukje bij beetje achterkomt waarom hij dit heeft gedaan. Ik heb echter het vermoeden dat het expliciete bij jou hoort. En bij een minder heftig onderwerp als incest vind ik dat ook helemaal niet erg.
En Dettie...tja, waarom ik zo van thrillers hou, geen idee. Met mij zijn er gelukkig heel veel mensen die hier van houden zodat ik me niet een of andere griezel hoef te voelen

. Ik vind het interessant om mensen te analyseren. Hoe zitten mensen in elkaar die zulke dingen doen? Waar komt dat door? Soms is er een oorzaak, soms ook niet. Ik vind dat boeiend. En moet dat dan zo bloederig beschreven worden? Misschien niet, maar ik hou wel van een beetje griezelen. Het versterkt ook de spanning. Van horror-films hou ik niet. En ook niet van films als Saw. Het verhaal moet goed in elkaar zitten. Ik hou het meest van een psychologische thriller.