Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Håkan Nesser - De man zonder hond

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44049 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
De man zonder hond is de titel van een boek waaraan het personage Robert al jaren werkt.

Het is inderdaad een heel opvallende titel. Als ik een man zie lopen dan denk ik niet meteen "hé, een man zonder hond". Maar als ik in het donker een man zie lopen en hij is alleen dan ben ik meer op mijn hoede dan wanneer ik een man zie die op een laat tijdstip zijn hond uitlaat. Dus dan registreer ik wel onmiddellijk: zonder hond

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44050 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Je hebt gelijk, al denk ik dat niet onmiddellijk, het is wel een gedachte die je kan bekruipen.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44051 door Annemarie
Het kan ook nog op eenzaamheid duiden. Een man die niets en niemand heeft, zelfs geen hond.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44113 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Ik zag het boek vanmiddag bij iemand op tafel liggen en natuurlijk heb ik gevraagd naar de bevindingen: hij vond het niet denderend: 'te veel flauwekul die niet ter zake doet.'

Smaken verschillen.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44117 door Annemarie
Het is natuurlijk een dikke pil en dat betekent vaak dat er ook meer tijd wordt genomen om het verhaal tot ontwikkeling te laten komen. Ik hou daarvan maar niet iedereen vindt het prettig.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47024 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Heb het boek net uit. Had het meegenomen uit de bibliotheek. Weet eigenlijk niet goed waarom... de titel??? Ik was, vlug na het werk, mijn oude boeken gaan terugbrengen en dit boek stond op het rek om teruggezet te worden.... Ik had zelfs de flaptekst niet gelezen.

Over het boek: Ik had nog nooit iets van Nesser gelezen voor zover ik me kan herinneren en dit boek zet me niet echt aan om dat verder wel te doen.

Ik had al 1/3 van het boek gelezen voor duidelijk werd over wat dit eigenlijk ging.... het duurt te lang voor er echt "actie" komt. En als er dan al actie komt dan krijg je zowat halfweg het boek de eerste "weggever"... Er wordt zo goed als mogelijk al bekend gemaakt wie de dader is van de moord op Henrik. Je kunt jezelf nog wel wat bezighouden met de vraag waarom de vrouw van de dader niets zegt tegen de politie maar daar blijft het naar mijn gevoel wel bij.... En ja hoor... nog eens een paar 100 pagina's erna komt de verklaring daarvoor ook al op de proppen... Ook het einde is niet echt onverwacht en spannend.

Van een (spannend) detectiveverhaal verwacht ik helaas meer...

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden