Wat ik mooi vind aan dit boek is meer het psychologische aspect. Het waarom.
Het waarom van wat? Die 2 personen vermoord werden? Als je het hebt over het psychologische in de familie dan ga ik akkoord.
Kijk....dit boek deed me denken aan... uhm (ik heb me al suf gedacht maar ik kom op de titel niet. Het gaat over een moeder en haar kinderen die aan tafel zitten en wachten op de man des huizes die maar niet thuis komt. Beetje met een keer krijg je het verhaal van de vrouw en de kinderen te horen terwijl ze zitten te wachten).
Op dat gebied vond ik het boek mooi. Wat traag maar toch... hoe vertelt wordt hoe die vrouw uit haar bed komt en haar koppen koffie drinkt enz. Alleen draaide het hier niet echt om de verdwijningen en de moorden op. En op dat gebied was ik teleurgesteld. Het moet een detective zijn maar het verhaal van de familie komt beter uit de verf dan het eigenlijke detectiveverhaal.
Als ze dat dan op het schap zetten als roman... ok.
Met een detective bedoel ik zoals inderdaad Agatha Christie, George Elisabeth, Conan doyle... Daar draait het verhaal om de detective. Hier heb ik het gevoel dat dat eerder een bijkomstig verhaal is.
Maar genoeg gezeurd. Jij zegt dat je wist wat je kon verwachten. Al meer van deze schrijver gelezen? Gaat over ook een detective als ik het goed gelezen heb? Zijn de verhalen daar ook zo? Of was dit boek, het eerste van een reeks met een nieuw hoofdpersonage, anders?