Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Håkan Nesser - De man zonder hond

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47025 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
O, wat jammer Inge. Ik vond het echt een fijn boek. Wat kunnen smaken toch verschillen. Gelukkig maar want als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden dan zaten veel schrijvers zonder werk

;)

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47028 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Weet je Annemarie, hadden ze het niet als "spannende detective, literaire thriller,..." geafficheerd, dan vond ik het een redelijk mooi boek. 'k bedoel... er staan heel mooie zinnen en gedachtes in. Heel diepzinnige dingen ook. Maar zoals gezegd: van dit genre verwacht ik iets anders.

Ik vond er weinig spannends aan laat staan dat ik veel heb zitten "thrillen". Bij een detective verwacht ik dat je zelf op zoek kan naar de dader, probeert uit te vinden hoe de vork aan de steel zit. Hier werd te veel weggegeven.

Ik ben zeker dat het een boek is dat zelfs Dettie gelezen krijgt :)

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47029 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Een goede detective kan ik wel waarderen. Ik heb bijna alle Agatha Christies gelezen. Die vond ik goed en lekker spannend en je moest flink puzzelen. Ook waren er geen tot in details beschreven gruwelijkheden zoals in modernere boeken wel wordt gedaan.

Ik begrijp eigenlijk ook nooit zo waarom dat laatste moet, vinden mensen het prettig om te lezen hoe iemand op gruwelijke wijze wordt vermoord? Ik vraag me ook altijd af wat voor mens zo'n schrijver dan is die zulke afgrijselijke dingen schrijft.

Maar nogmaals een echt goede detective vind ik lekker om te lezen. Maar als er al teveel wordt weggegeven dan is voor mij de lol er ook snel af. Bovendien moet alles wel kloppen wat ook vaak niet zo is en dan haak ik af. Ik ben geloof ik erg lastig en kritisch :-)

Dettie

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47033 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Inge. Tegenwoordig zetten ze op bijna elk boek wel "literaire thriller" en dat soort dingen. Ik kijk daar al bijna niet naar want het zegt niet veel meer. Ik wist zelf al wat ik van deze schrijver kon verwachten en dan is dit boek heel fijn. Maar als je iets bloedstollend verwacht dan kan ik me voorstellen dat het tegenvalt. Er zijn tegenwoordig wel Scandinavische schrijvers die wat griezeliger/spannender schrijven maar Hakan Nesser valt meer in het genre Wallander en Beck. Niet al te gruwelijk dus met een wat gematigder spanning.

Wat ik mooi vind aan dit boek is meer het psychologische aspect. Het waarom.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47044 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond

Wat ik mooi vind aan dit boek is meer het psychologische aspect. Het waarom.

Het waarom van wat? Die 2 personen vermoord werden? Als je het hebt over het psychologische in de familie dan ga ik akkoord.

Kijk....dit boek deed me denken aan... uhm (ik heb me al suf gedacht maar ik kom op de titel niet. Het gaat over een moeder en haar kinderen die aan tafel zitten en wachten op de man des huizes die maar niet thuis komt. Beetje met een keer krijg je het verhaal van de vrouw en de kinderen te horen terwijl ze zitten te wachten).

Op dat gebied vond ik het boek mooi. Wat traag maar toch... hoe vertelt wordt hoe die vrouw uit haar bed komt en haar koppen koffie drinkt enz. Alleen draaide het hier niet echt om de verdwijningen en de moorden op. En op dat gebied was ik teleurgesteld. Het moet een detective zijn maar het verhaal van de familie komt beter uit de verf dan het eigenlijke detectiveverhaal.

Als ze dat dan op het schap zetten als roman... ok.

Met een detective bedoel ik zoals inderdaad Agatha Christie, George Elisabeth, Conan doyle... Daar draait het verhaal om de detective. Hier heb ik het gevoel dat dat eerder een bijkomstig verhaal is.

Maar genoeg gezeurd. Jij zegt dat je wist wat je kon verwachten. Al meer van deze schrijver gelezen? Gaat over ook een detective als ik het goed gelezen heb? Zijn de verhalen daar ook zo? Of was dit boek, het eerste van een reeks met een nieuw hoofdpersonage, anders?

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47045 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Håkan Nesser - De man zonder hond
O ja! Ik weet gelijk welk boek je bedoelt maar weet de titel niet meer. Volgens mij was dat nog bij de literatuur-leeskring???

(weet niet zeker) Bijzonder boek was dat want je noemt het en na al die jaren weet ik het gelijk weer én jouw reactie ook Inge :D

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.657 seconden