Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johan Theorin - Schemeruur (samenleesboek okt/november 2011)

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #40871 door Joanazinha
Ik heb hem nog steeds niet in huis; wel gereserveerd bij de bieb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41034 door Anyrock
Mmm. Ben nu op pagina 67 maar wat is dit boek ontzettend traag. Ik hoop niet dat dat zo blijft.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41134 door Anyrock
En uit. Het werd verderop wat minder traag, maar t is niet mijn type boek. Wel een typisch Scandinavisch boek. Heb al meer gemerkt dat de vertaalde zinnen uit Noors en Zweeds anders lopen dan verwacht. Daardoor leest het een beetje moeizaam. En een Bijbeltekst vertalen is helemaal stom. Die moet je gewoon in de Bijbelvertaling van 1951 opzoeken. Nu staat er iets heel anders dan er staat. Algemene indruk: als ik het boek niet had gelezen, had ik het niet gemist. Gelukkig zijn er heel veel liefhebbers van Scandinavische thrillers die dit boek ongetwijfeld wel met plezier lezen. Ben benieuwd naar het volgende spannende samenleesboek.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41136 door Annemarie
@Anyrock: grappig hoe meningen kunnen verschillen. Ik vind het boek helemaal niet traag. Het verhaal blijft naar mijn mening continue in beweging. Dat van die Bijbelvertaling is mij niet opgevallen. Daar heb ik niet zoveel verstand van. Maar ik ben het helemaal met je eens dat de vertaalster dat gewoon rechtstreeks uit de bijbel had moeten citeren.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41146 door Anyrock
De bijbelvertaling is uit de nieuwste bijbelvertaling van een paar jar terug. Het is niet logisch dat Gerlof die uit zijn hoofd weet, wel de vorige. Maar inderdaad, dat valt mij op dan.

En hiervoor had ik een paar 'snelle' boeken gelezen, dat maakt ook uit. Maar in het algemeen ben ik niet heel gecharmeerd van scandinavische thrillers.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 8 maanden geleden #41147 door Annemarie
Nu begrijp ik het: Het is de verkeerde bijbelvertaling. Dat heeft de vertaalster zich waarschijnlijk niet beseft. Maar je hebt gelijk: slordig.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden