Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johan Theorin - Schemeruur (samenleesboek okt/november 2011)

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40559 door dettie
Schemeruur

Johan Theorin

Op een mistige dag aan het eind van de zomer verdwijnt op het Zweedse eiland Öland een zesjarig jongetje. Familie, politie en vrijwilligers zoeken dagenlang vergeefs het hele eiland af.

Twintig jaar later krijgt zijn moeder, Julia, een telefoontje van haar vader, die na zijn pensionering op Öland is blijven wonen. Er is bij hem een pakje bezorgd met daarin een kinderschoen. Julia keert met tegenzin terug naar het eiland waar ze weer wordt geconfronteerd met het drama van de verdwijning van haar zoontje.

ISBN 9789044511536 Paperback 412 pagina's | Uitgeverij De Geus | mei 2008

Vertaald door Corry van Bree

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40563 door Joanazinha
Mooi, dat wordt weer een reservering bij de bieb :) .

Over bieb gesproken: die bij ons in de wijk wordt wegbezuinigd. :cry: Volgend jaar gaat hij sluiten als er geen ander besluit wordt genomen door de gemeenteraad. Zou erg jammer zijn; ik fiets er nu zo naar toe. Een andere bieb is toch weer een stukkie verder weg.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40565 door marjo
Overal in den lande slaat die bezuiniging toe. Ook hier in de stad verdwijnen een paar filialen. Wat zeggen ze als goedmakertje? As je slecht ter been bent of om andere dringende redenen niet naar de bieb kunt, dan komt de bieb naar je toe...

Maar dan is er geen sprake meer van eens lekker rustig neuzen, dan kiest iemand de boeken voor jou.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40572 door dettie

Marjo schreef : dan kiest iemand de boeken voor jou.

Nee toch? Is dat zo? Wat erg.

Je kunt geen boeken resereveren? Of kan dat niet met zo'n de-bieb-komt-naar-je-toe service?

Dettie

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40574 door marjo
Natuurlijk kan je wel boeken 'aanvragen', maar hoe weet je nu als je niet naar de bieb gaat welke boeken je zou willen lezen. Let wel, dit gaat meestal over oudere mensen die de bieb om de hoek nog wel bezoeken, maar die drukke hoofdbieb in de stad niet. De drempel is hoger om te gaan, dus dan maar niet.

Ik heb wel eens zo'n bezorgdienst gezien. Ze nemen een stuk of zes boeken mee, die in de categorieën vallen waarvan de cliënt heeft aangegeven graag van te lezen, maar dat weet je ook wel: die categorieën zijn zo vaag. En dan komen ze om de drie weken, zit je daar met boeken die je misschien zelf nooit gekozen zou hebben. Daar kunnen meevallers tussen zitten natuurlijk, maar over het algemeen valt het tegen.

Misschien ben ik te negatief, zijn er ook tevreden klanten, maar dit is mijn ervaring.

Geen idee overigens of deze dienst ook komt als je eigenlijk nog goed ter been bent?

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40581 door dettie
Ik heb ook geen idee hoe het werkt en via de bibliotheeksite word ik ook niet veel wijzer. Ik zie wel de biebbus, die langs bejaardenhuizen e.d. gaat. (Daar heb jij het niet over begrijp ik) In de biebbus is toch wel een flinke keuze zo te zien.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.443 seconden