Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

R North Patterson - De schuldvraag samenlb juni/juli 2011

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39093 door Anyrock
Beantwoord door Anyrock in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ik ben meer voor psychologische, of historische thrillers.

Ooit iets van Barbara Voors gelezen? Zusje van me. Daarin word je als lezer enorm op het verkeerde been gezet ondanks de inkijkjes die je hebt in de hoofdpersonen.

<t></t>
Laatst bewerkt doorAnyrock.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39098 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jullie hebben gelijk, De voorlezer is niet echt een rechtbankverhaal. Het komt er in voor en alle voors en tegens worden afgevinkt maar niet door de rechtbank maar door de jongen.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
15 jaren 2 weken geleden #39099 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Barbara Voors. Ooit wel iets van geprobeerd, maar ik was er niet kapot van.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
15 jaren 2 dagen geleden #39318 door Anyrock
Beantwoord door Anyrock in topic De schuldvraag
Nou hehe, ik heb het uit. Waarom duurde het zo lang? Verschillende redenen. Het was wel errug dik, dat had ik niet gezien aan mijn uitgave (pocketje) en soms vond ik het ook niet erg boeiend.

Het verhaal: Je valt er middenin. Een vrouw op een hotelgang. Ze gaat een kamer binnen waarin een dode man. Hoe en wat, daarover blijf je in het ongewisse. De politie wordt verwittigd en het hele circus neemt een aanvang. Haar reacties blijven vervreemdend.

Uiteraard volgt een onderzoek en een mogelijk proces. De vrouw, Mary neemt een advocaat in de arm. Dit blijkt de vader van haar zoon. Ingewikkelde relaties. Het wordt nog ingewikkelder als ongeveer al haar verklaringen over het hoe en wat in die hotelkamer moeiteloos onderuit geschoffeld worden. En dan vinden ze toch vrouwen die het verhaal ondersteunen. Maar er zijn ook banden van psychiatrische consulten die een rol kunnen spelen.

In de rechtszaal komt DE waarheid niet boven tafel. Ook buiten de rechtszaal blijven enkele geheimen in stand.

Het boek is in zes delen onderverdeeld: Het misdrijf 13 januari, Het onderzoek 14-23 januari, De getuige 27 januari-10 februari, De aanklacht 10-12 februari, De verdediging 12-17 februari en De rechtbank 18-21 februari.

Het verhaal gaat niet alleen over de moord, er worden veel relaties bijgehaald en er wordt in de levens van de belangrijkste personen gekeken. Dit maakt deze mensen echter. De flaptext doet het boek geen recht. Sensatie en schandaal staan zeker niet op de voorgrond.

<t></t>
Laatst bewerkt doorAnyrock.

Lees meer
14 jaren 11 maanden geleden #39613 door marjo
Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar ook dit boek is niets voor mij. Het boeide gewoon niet, ik had er geen geduld voor.

Lees meer
14 jaren 1 maand geleden #45336 door Inge
was volle moed met dit boek begonnen en sinds eind vorige week ligt het op wacht... niet echt zin om er in door te gaan.... ik probeer het deze week nog eens maar als het niet blijft hangen dan gaat het terug naar de bib

Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden