Nou hehe, ik heb het uit. Waarom duurde het zo lang? Verschillende redenen. Het was wel errug dik, dat had ik niet gezien aan mijn uitgave (pocketje) en soms vond ik het ook niet erg boeiend.
Het verhaal: Je valt er middenin. Een vrouw op een hotelgang. Ze gaat een kamer binnen waarin een dode man. Hoe en wat, daarover blijf je in het ongewisse. De politie wordt verwittigd en het hele circus neemt een aanvang. Haar reacties blijven vervreemdend.
Uiteraard volgt een onderzoek en een mogelijk proces. De vrouw, Mary neemt een advocaat in de arm. Dit blijkt de vader van haar zoon. Ingewikkelde relaties. Het wordt nog ingewikkelder als ongeveer al haar verklaringen over het hoe en wat in die hotelkamer moeiteloos onderuit geschoffeld worden. En dan vinden ze toch vrouwen die het verhaal ondersteunen. Maar er zijn ook banden van psychiatrische consulten die een rol kunnen spelen.
In de rechtszaal komt DE waarheid niet boven tafel. Ook buiten de rechtszaal blijven enkele geheimen in stand.
Het boek is in zes delen onderverdeeld: Het misdrijf 13 januari, Het onderzoek 14-23 januari, De getuige 27 januari-10 februari, De aanklacht 10-12 februari, De verdediging 12-17 februari en De rechtbank 18-21 februari.
Het verhaal gaat niet alleen over de moord, er worden veel relaties bijgehaald en er wordt in de levens van de belangrijkste personen gekeken. Dit maakt deze mensen echter. De flaptext doet het boek geen recht. Sensatie en schandaal staan zeker niet op de voorgrond.
<t></t>