Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stephen King:Misery (samenleesboek september 2007)

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18159 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou, ik zou er graag naartoe gaan al is het maar om te zien hoe ze bepaalde dingen op de set krijgen. Hoe beelden ze bv uit hoe Annie de voet van Paul afhakt????? In een film is dat te doen maar op toneel??????

Zal ongetwijfeld juist daarom al boeiend zijn.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18160 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
:happy10: He ik zie er nu al groen en geel van.
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18164 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb er een toneelstuk van gezien, en ze lossen dat heel knap op. Maar ik denk dat dit weer een andere uitvoering is. Die ik gezien heb is al weer wat jaren geleden.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18286 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Misery heb ik jaren geleden gelezen. Een superspannend boek, al vond ik de stijl van King hier wat erg simpel in vergelijking met Het, De Tommyknockers, Carrie, The shining, Salem's lot etc.

Ik denk dat ze op toneel zeker geen voet gaan afhakken, dat zal wel suggestief gebeuren.

Trouwens hoe zouden ze op toneel uberhaupt realistisch man kunnen laten zien die helemaal gehakseld wordt in een maai machine! Die scene mistte ik in de verfilming. De film was voor een groot publiek bedoeld in Amerika, dus konden ze geen PG-13 en andere ratings gebruiken. Als een onbekendere regisseur was geweest, was die scene misschien niet gesneuveld. Niettemin blijft de film zeker de moeite van het kijken waard, alleen al door de acteerprestatie van de van oorsprong toneelactrice Kathy Bathes (zij speelt de sentimentele, maar o zo gevaarlijke verpleegster).
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18287 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Ik heb ooit een stuk van de film gezien. Beginnen kijken, beginnen opnemen en uiteindelijk is alles verkeerd gelopen: een stuk begin gezien, dan een stuk midden niet gezien, dan weer een stuk gezien en dan uiteindelijk het einde ook gemist. Sindsdien wilde ik wel het boek lezen en als ik hem vond eens de film zien... De film zoeken is er nog niet van gekomen. Het boek vind ik alvast superspannend.

Heb ooit een stuk van Carrie gezien. Dat gaat over dat meisje in die sportzaal? Dat ze overgieten met varkensbloed?

Ik heb hem nooit uitgekeken, vond het té gruwelijk.

Het boek lees ik misschien ooit eens.

Bij welke soort boeken brengen ze King onder? Is dat Thriller? Want naar mijn mening is het wel iets méér dan Thriller.

Roel schreef : dus konden ze geen PG-13 en andere ratings gebruiken

Wat bedoel je daarmee Roel. Ik ben niet op de hoogte van de ratings die ze aan films geven dus voor mij is die PG chinees.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
18 jaren 9 maanden geleden #18291 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Meer dan een thriller? Dan zul je een nieuwe categorie moeten bedenken. Tenminste, in de bieb valt het gewoon onder de thrillers. Het komt wel tegen horror aan, dat vind ik wel, maar ook weer niet alleen.

King is een categorie apart denk ik!
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.364 seconden