Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tolkien - Lord of the rings (Fantasy)

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14404 door Gala72
Beantwoord door Gala72 in topic Re: bericht
Dankje!

Tja..tijd is altijd lastig te vinden met zoveel boeken nog te lezen :)
Laatst bewerkt doorGala72.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14472 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Ik vond er niets aan...
Ik heb de boeken het bookcrossingcircuit in gedaan, want ik vond er niets aan. Het eerste stuk ging nog wel, met die humoristische beschrijving van de Hobbitwereld, maar daarna....Vreselijk gewoon, al die ongein. Maar ik ben dan ook geen echte fantasy-lezer.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15101 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Heeft er al eens iemand aan gedacht, ook de 'Silmarillon' en 'Nagelaten vertellingen' te lezen ? Zij bevatten heel wat informatie aan wat aan de oorlog op de ring voorafging (o.a. de eerste oorlog op de ring).

Zelf heb ik alleen de eerste film in de bioscoop gezien, en vond het niet meer de moeite te wachten op de tweede. Eerlijk gezegd, van deel 1 is de bioscoopversie de beste, van deel 2 de 'extended' versie, en van deel 3 heb ik alleen maar de 'extended' versie gezien.

Vind nog altijd dat de boeken beter zijn dan de verfilming.

Heb de pockets trouwens ook wel zowat stuk gelezen, om daarna in het Engels verder te gaan.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15123 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht

Rutger schreef : Heeft er al eens iemand aan gedacht, ook de 'Silmarillon' en 'Nagelaten vertellingen' te lezen ?

Ik heb deze boeken nog niet gelezen, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord. Wel interessant. Zelf vond ik de LOTR-films schitterend, zeker in de bioscoop op groot scherm. Van de films gaat mijn voorkeur uit naar de eerste film. Die heeft op mij de meeste indruk gemaakt, sleurde mij onmiddellijk helemaal mee in het verhaal. Misschien ook wel omdat ik dat deel het meest dreigende, donkere en mysterieuze deel vind en daar hou ik wel van. Met name het deel in de eerste film waarin 'verteld' wordt over de eerste oorlog om de ring, is een stuk dat ik heel goed vind en dat me fascineert. Ik stelde me daarbij steeds spontaan een heleboel vragen bij (hoe ging die oorlog, wie was elkaars bondgenoot, enz...)

Onmiddellijk na de eerst film ben ik wel het eerste deel beginnen lezen, maar ik heb de lange beschrijvingen niet volgehouden en ben dan ook snel afgehaakt. Maar de extra info in het boek tegenover de film vond ik wel heel fijn, het weinige dat ik gelezen heb (ik schat een 150 blz ) kan ik me wel nog vrij goed herinneren.

Zijn die twee boeken waarover jij het hebt ook in de Tolkien-stijl geschreven? En lees je ze best voor de trilogie en 'Hobbit' of beter erna?

Groetjes, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15132 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Silmarillon en de andere staan los van in de ban van de ring en de hobbit. Ze geven meer informatie over de gebieden en volkeren waar Tolkien het over heeft, maar niet over het verhaal van de Ring.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #15141 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Oei, dan had ik het wat verkeerd begrepen.

Groeten, kim
Laatst bewerkt doorkim.

Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden