Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tolkien - Lord of the rings (Fantasy)

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13451 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
In de film wordt inderdaad getoond hoe Bilbo aan die ring komt.

Anders snap je het niet. Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk, Inge.

Ik begon zelf met de Hobbit, geen probleem daar, maar dat is het boek dat draait om Bilbo, terwijl de trilogie draait om Frodo en zijn vrienden.

Marjo
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13452 door dettie
Ik vind het een heel goede reeks en het is tenslotte ook de basis geweest voor vele fantasy- boeken,games en films.Maar toch was het eerste boek echt afzien, pas na 150 bladzijden vond ik er wat aan en dat betekent wel wat voor mij als echte LoTR fan.... :mrgreen:

A ph03nix never dies...

Lees meer
19 jaren 5 maanden geleden #13488 door Larien
Beantwoord door Larien in topic Re: bericht
Allemaal stukgelezen en the extendid version van de films op dvd zijn hier bij ons thuis al bijna zot gedraaid. Binnenkort geven ze op de jeugdbeweging van mijn kinderen ook nog eens een 'nacht van de film' waar ze de trilogie aan één stuk draaien en ach... ik denk dat ik nog maar eens ga zien :-d

Wil ik maar zeggen. Ik vind het de prachtigste Fantasy-serie die ik tot nog toe al gelezen heb. De inspiratie heeft Tolkien ooit gehaald uit de Germaanse Mythologie en als je ook maar een minimum op de hoogte bent herken je heel veel invloeden van de mytholgie in zijn verhaal.

De boeken zijn uiteraard veel schoner dan de films, maar Peter Jackson is er magistraal in geslaagd om de fantasy op doek over de brengen en de kijker mee te nemen in dezelfde sfeer als in de boeken
Laatst bewerkt doorLarien.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14293 door kim
Beantwoord door kim in topic Re: bericht
Allemaal reeds verschillende malen gelezen, zowel in het Nederlands als het Engels. Kende het verloop in grote lijnen uit het hoofd voor de eerste film uitkwam. De eerste heb ik in de bioscoop gezien, de uitgebreidere versie thuis. Bioscoopversie was de beste. Het tweede deel heb ik niet meer in de bioscoop gezien, maar hiervan vond ik de uitgebreidere versie beter. En van de derde heb ik alleen nog de uitgebreidere versie thuis gezien. Bioscoop was wel eens leuk, maar had niet veel zin een jaar, en nog eens een jaar te wachten om de vervolgen te zien. Er zit bovendien zo veel in de boeken dat ik nergens in de filmen terugvond. Uiteindelijk gaat er niets boven de boeken.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14387 door Gala72
Beantwoord door Gala72 in topic Re: bericht
Ja mooi boek! Heerlijke schrijfstijl en uiteraard goeie karakters :)
Laatst bewerkt doorGala72.

Lees meer
19 jaren 4 maanden geleden #14389 door dettie
Welkom Gala!!!

Ik heb (nog) niets gelezen van Tolkien, heb wel twee boekjes staan, nu nog tijd...

Groetjes

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden