Marjo schrijft:
Bana heeft haar talent, haar aanleg voor taal, kunnen gebruiken om de wereld wakker te schudden.
Maar ook fantastisch dat zo'n kind het lef heeft om dit allemaal te vertellen. We zien en lezen het nieuws wel, en vinden het erg, maar er zijn constant zulke berichten p tv waardoor je een beetje murw slaat. Zo'n persoonlijk verhaal doet vaak veel meer dan een nieuwsbericht.
Net als de Jasmijnrevolutie die dankzij twitter werd ontketend is ook nu weer de kracht van social media aangetoond.
Marjo schrijft:
Er is in mijn ogen geen enkel excuus om bommen op bewoonde gebieden te laten vallen.
Ik vind alle vormen van geweld afschuwelijk. Gandhi heeft bewezen dat je ook zonder geweld veel kunt bereiken, ik begrijp ook nooit wat mensen en regeringen drijft om oorlog te voeren. Het draait meestal om niet anders dan hebzucht, macht, geld, eigen gewin.
En mochten de drijfveren wel goed zijn dan nog mag en kan het niet dat gewone gezinnen, die niets liever willen dan een gewoon normaal leven leiden, huis en haard kwijtraken omdat er zo nodig oorlog gevoerd moet worden door een stel heethoofden die kennelijk niet kunnen luisteren naar elkaar of niet gewoon kunnen overleggen en het belang van de mensen zelf niet op een vreedzame manier kunnen oplossen. Daar kan ik zo kwaad om worden :mrgreen: